۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۱
عکس روز ناسا

گلوله آتشین بر فراز ایسلند

ایتنا - اگرچه گلوله آتشین به سرعت از نظر محو می‌شد، اما یک ردپای قابل مشاهده یا اصطلاحا یک قطار پایدار از خود باقی گذاشت. همچنین، دنباله پیچ‌مانند نیز برای دقایقی در جوّ فوقانی در ارتفاعات ۶۰ تا ۹۰ کیلومتری همراه با درخشش شفق دیده شد.
گلوله آتشین بر فراز ایسلند
عکس برگزیده امروز ناسا مربوط به تصویر روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) است. این عکس از مکانی درست در قسمت جنوب دایره قطب شمال گرفته شده که در آن سنگ‌های قطب شمال موسوم به «مدرن هِنج ایسلند» در این صحنه خیره‌کننده به سمت آسمان اشاره می‌کنند.

به گزارش ایتنا، این پدیده باعث سرگرم کردن شدن گروهی از شکارچیان شفق قطبی در طی یک طوفان ژئومغناطیسی شد. در طی این زمان، هنگام انفجار یک شهاب‌سنگ آتشین خیره‌کننده، رقص نورهای شمالی جذاب در آسمان تاریک دیده می‌شد. آسمان‌بین‌های مجهز به دوربین، ویدیو و تصاویر ثابتی از بولید شمالی، در اوج آن که تقریباً به روشنی ماه کامل بود، ثبت کردند.

اگرچه گلوله آتشین به سرعت از نظر محو می‌شد، اما یک ردپای قابل مشاهده یا اصطلاحا یک قطار پایدار از خود باقی گذاشت. همچنین، دنباله پیچ‌مانند نیز برای دقایقی در جوّ فوقانی در ارتفاعات ۶۰ تا ۹۰ کیلومتری همراه با درخشش شفق دیده شد.
 
کد مطلب: 74682
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام