۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲

قابلیت مخفی آیفون که در آتش‌سوزی جان برخی کاربران را نجات داد

ایتنا - قابلیت تماس اضطراری آیفون اولین بار نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد.
قابلیت مخفی آیفون که در آتش‌سوزی جان برخی کاربران را نجات داد

در بلایای طبیعی، احتمال قطع شبکه مخابراتی تلفن همراه و خدمات اینترنت وجود دارد و این تماس با سرویس‌های خدمات اضطراری یا عزیزان را غیرممکن می‌کند اما نیویورک‌پست در گزارشی، به یک قابلیت مخفی در آی‌او‌اس پرداخته است که می‌تواند جان شما را نجات دهد.

این ویژگی کمترشناخته‌شده در گوشی‌های آیفون «اس‌او‌اس اضطراری اپل» (Apple Emergency SOS) نام دارد که به معنای واقعی کلمه نجات‌بخش است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مایکل میرافلور اخیرا داستانی از آتش‌سوزی‌های ویرانگر مائوئی را در رسانه‌اجتماعی اکس( توییتر سابق) به اشتراک گذاشت که ارزشمندی این مشخصه آیفون را به‌خوبی نشان می‌دهد. این توییت از زمان انتشارش در ۹ اوت تاکنون، ۸.۷ میلیون بازدید‌کننده داشته است.

میرافلور در این توییت توضیح داد: «پسر‌عموی دوست‌دختر برادرم و خانواده‌اش در مائوئی در وسیله نقلیه‌شان گرفتار شده بودند و آتش‌ در اطراف آن‌ها شعله‌ور شده بود. برای تماس نه پوشش مخابراتی تلفن همراه وجود داشت نه اینترنت داشتند. اس‌او‌اس اضطراری اپل تنها راهی بود که از طریق آن توانستند با امدادگران تماس بگیرند. این قابلیت اپل واقعا جان آن‌ها را نجات داد.»

قابلیت یادشده به شما امکان می‌دهد با استفاده از ماهواره‌ــ حتی اگر پوشش مخابراتی تلفن همراه نداریدــ  برای امدادگران پیام‌ اضطراری ارسال کنید.

میرافلور یک اسکرین‌شات از پیامک‌های کمک فوری و اضطراری بین آتش‌نشانی و اعزام‌کننده‌ها را به اشتراک گذاشت که این اطلاعات را برای اعزام‌کننده‌ها فرستاده و محل خانواده او را مشخص ‌کرده بود.

این قابلیت اپل به افراد در معرض خطر کمک می‌‌کند با محیط اطرافشان در تماس باشند.

 


این ویژگی آیفون اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد. با توجه به توضیح وب‌سایت اپل، وقتی کاربر از طریق اس‌او‌اس یا همان تماس اضطراری ارتباط برقرار می‌کند، آیفون به‌طور خودکار با شماره خدمات اضطراری محلی تماس می‌گیرد و موقعیت مکانی کاربر را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد.

کاربران همچنین می‌توانند شماره تماس مخاطبی خاص را برای مواقع اضطراری اضافه کنند؛ در این صورت، پس از پایان تماس برای آن‌ها پیام متنی هشدار ارسال می‌شود.

علاوه بر این، یک قابلیت اضافی در آیفون‌۱۴ امکان ردوبدل کردن پیامک بین اس‌او‌اس و خدمات اضطراری‌ــ زمانی که هیچ پوششی برای تماس یا اینترنت وای‌وفای وجود نداردــ از طریق ماهواره را فراهم می‌کند.

اپل اینسایدر گزارش داد که در ماه مه، این قابلیت اضطراری اپل ۱۰ کوهنورد را که در دره سانتا پائولا کالیفرنیا گم شده بودند، نجات داد. آن‌ها از قابلیت تماس اضطراری برای ارتباط با کلانتری شهرستان ونتورا استفاده کردند و در نهایت یک گروه جست‌وجو و نجات آن‌ها را به سلامت بازگرداند.
 

نحوه برقراری تماس اضطراری با آیفون ۸ یا مدل‌های جدیدتر


دکمه کناری و یکی از دکمه‌های صدا را فشار دهید و نگه دارید تا نوار لغزنده (اسلایدر) تماس اضطراری ظاهر شود.

برای تماس با خدمات اضطراری، نوار لغزنده تماس اضطراری را بکشید. اگر همچنان دکمه کناری و دکمه صدا را نگه دارید، به جای کشیدن نوار لغزنده، شمارش معکوس شروع می‌شود و علامت هشدار به صدا در می‌آید. اگر بعد از شمارش معکوس دکمه‌ها را رها کنید، آیفون شما به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.
 

نحوه برقراری تماس اضطراری با آیفون۷ یا مدل‌های قدیمی‌تر


دکمه کناری (یا بالا) گوشی را پنج بار با‌سرعت فشار دهید. نوار لغزنده تماس اضطراری ظاهر می‌شود.

برای تماس با خدمات اضطراری، نوار لغزنده تماس اضطراری (Emergency SOS) را بکشید.
کد مطلب: 74250
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام