۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۲

رویترز: هکرهای کره شمالی به سیستم تولید‌کننده موشک در روسیه نفوذ کردند

ایتنا - در ماه‌های پس از این حمله سایبری بود که پیونگ‌یانگ از تحولات متعددی در برنامه‌های موشکی بالستیک خود خبر داد.
رویترز: هکرهای کره شمالی به سیستم تولید‌کننده موشک در روسیه نفوذ کردند

رویترز در گزارشی اختصاصی با استناد به شواهد فنی و تحلیل‌های محققان امنیتی نوشت که گروهی از هکرهای کره شمالی برای دست‌کم پنج ماه در سال گذشته به رخنه در شبکه‌های کامپیوتری یک تولید‌کننده بزرگ موشک در روسیه مشغول بوده‌اند. هکرها وارد فضای آی‌تی این شرکت شدند و توانستند ایمیل‌ها را بخوانند و بین شبکه‌های مختلف رفت‌و‌آمد کنند و داده استخراج کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، تیم‌های جاسوسی سایبری مرتبط با دولت کره شمالی که محققان امنیتی آنها را ScarCruft و Lazarus معرفی کرده‌اند، از سیستم‌های شرکت Mashinostroyeniya که طراح راکت در حومه مسکو است، جاسوسی کرده‌اند. این شرکت به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداده است. رویترز می‌گوید که این شرکت به عنوان توسعه دهنده برجسته موشک‌های هایپرسونیک، تکنولوژی‌های ماهواره‌ای و نسل جدید موشک‌ها شناخته می‌شود.

سفارت روسیه در واشینگتن نیز به درخواست برای توضیح پاسخ نداده است. هیات نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل هم به رویترز پاسخ نداده است.

رویترز می‌گوید که نمی‌تواند تایید کند که چه اطلاعاتی به سرقت رفته است. اما می‌نویسد که در ماه‌های پس از این حمله سایبری بود که پیونگ‌یانگ از تحولات متعددی در برنامه‌های موشکی بالستیک خود خبر داد.

این درحالی است که اخیرا وزیر دفاع روسیه مهمان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بود و در مانور شبانه نمایش موشک‌های بالستیک و هسته‌ای در پیونگ یانگ شرکت کرد. این سفر به مناسبت هفتادمین سالگرد جنگ کره انجام شد و نخستین سفر وزیر دفاع روسیه به کره از سال ۱۹۹۱ و فروپاشی جماهیر شوروی بود.

رویترز به نقل از کارشناسان می‌نویسد که این نفوذ هکری نشان می‌دهد که چطور یک کشور منزوی می‌تواند حتی متحدانی مانند روسیه را برای دستیابی به تکنولوژی حساس هدف بگیرد.
کد مطلب: 74144
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام