۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۴۹
از تلویزیون تا لپ‌تاپ و رایانه؛

هند برای تشویق تولید داخل به جنگ واردات لوازم الکترونیکی رفت

ایتنا - دولت هند که در پی تشویق تولید داخلی در صنعت فناوری است، محدودیت‌های تازه‌ای را برای واردات انواع رایانه و کامپیوتر شخصی و نیز لپ‌تاپ وضع کرد.
هند برای تشویق تولید داخل به جنگ واردات لوازم الکترونیکی رفت

وزارت بازرگانی و صنعت هند با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روند واردات بلامانع لپ‌تاپ، تبلت، رایانه‌های شخصی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی مشابه متوقف شده و از این پس، تجار باید برای واردات این اقلام از دولت مجوز بگیرند. 

به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند کارزار تبلیغاتی دولت خود را بر محور شعار «ساخت هند» بنا کرده است و پیش‌تر نیز محدودیت مشابهی را در مورد واردات تلویزیون‌های هوشمند اعمال کرده بود. 

واردات لوازم الکترونیکی به هند در دوره آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ میلادی به ۱۹.۷ میلیارد دلار رسیده که ۶.۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

 


تلاش هند برای افزایش سهم تولید داخلی در شرایطی کلید خورده که شرکت‌های بزرگ جهان برای ترمیم و تکمیل زنجیره تامین خود به فکر شناسایی بازارهایی فراتر از چین افتاده‌‌اند. 

مطابق گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انتظار می‌رود جمعیت در سن کار هند، طی دهه آینده به یک میلیارد نفر برسد. نیروی کار جوان به یک جاذبه بزرگ هند از نظر شرکت‌های چندملیتی بدل شده است. 

بر همین اساس، سازنده تراشه ایالات متحده (MICR) ژوئن گذشته سرمایه‌گذاری ۸۲۵ میلیون دلاری خود را برای تاسیس کارخانه جدیدی در ایالت غربی گجرات آغاز کرد. 

فاکسکان (Foxconn)، یکی از تامین‌کنندگان مهم اپل هم ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد در ساخت یکی از نخستین کارخانه‌های تولید تراشه در هند مشارکت کند. 

وزیر بازرگانی هند اوایل ماه جاری با اشاره به سهم ۵ تا ۷ درصدی محصولات تولیدی در هند در مجموع تولید اپل، ابراز امیدواری کرد که به زودی این سهم به ۲۵ درصد افزایش یابد.
کد مطلب: 74116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام