۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۲۲

آیفون بعدی اپل ممکن است به فناوری باتری جدیدی مجهز باشد

ایتنا - گزارش تازه‌ای حاکی از آن است که آیفون ۱۵ آتی اپل ممکن است طراحی باتری انباشته‌ جدیدی داشته باشد که معمولا در خودروهای الکتریکی به کار می‌رود.
آیفون بعدی اپل ممکن است به فناوری باتری جدیدی مجهز باشد

به گفته یک افشاکننده مجرب که با نام کاربری آرجی‌کلاودز (RGclouds) در توییتر فعالیت دارد، ممکن است اجزای باتری‌ مدل‌های جدید گوشی‌هایی که پیش‌بینی می‌شود سپتامبر آینده عرضه شوند، روی هم قرار گیرند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندپندنت، این طراحی به بسته‌بندی محکم‌تر اجزای باتری منجر می‌شود که احتمالا چگالی انرژی بیشتری برای آیفون‌های جدید ارائه می‌کند.

گزارش پیش‌تری از «آی‌تی‌هوم» (ITHome)، نشان داده بود که این امر باعث می‌شود عمر باتری آیفون‌های نسل بعدی تا ۱۵ درصد افزایش یابد. 

بسیاری از کارشناسان می‌گویند بسته‌ باتری در گوشی‌ها یکی از زمینه‌هایی است که اپل در آن فرصتی برای نوآوری بیشتر دارد.

هرچند دوربین و صفحه نمایش گوشی‌های آیفون در طول این سال‌ها بهتر شده‌اند، در زمینه عمر باتری مدل‌ها پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

پیشرفت کنونی که در عمر باتری آیفون ۱۴ دیده می‌شود، به اندازه مدل پیشین، یعنی آیفون ۱۳، چشمگیر نیست.

با این حال، این افشاکننده مذبور اشاره کرد که طراحی فناوری باتری جدید برای آیفون ۱۵ «محدود» مانده و نشانگر آن است که احتمال دارد تا هنگام عرضه عمومی، کامل اجرا نشده باشد.

تاکنون شایعات زیادی در مورد ارتقای طراحی آیفون ۱۵ منتشر شده است.

به ادعای برخی افشاگران، در آیفون جدید ممکن است برای نخستین بار، پورت «لایتنینگ» به نفع «یواس‌بی‌ــ‌سی» حذف ‌شود و اپل ممکن است دکمه‌های مکانیکی (کم‌و‌زیاد کردن) صدا و روشن‌و‌خاموش روی گوشی را حذف کند و به جای آن‌ها دگمه‌های «حالت‌جامد» (سالید-استیت) بگذارد.

به گفته افشاکننده‌ای به نام مینگ چی کو، شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۵ برای پشتیبانی هدست‌های واقعیت‌مجازی ویژن پرو (Vision Pro VR) آینده اپل، ممکن است حاوی تراشه‌ای جدید باشد که به این گوشی امکان می‌دهد در «فضایی رقابتی‌تر» کار کند.

شایعه اخیر، افزون بر چندین ویژگی دیگر است که اپل در نشست جهانی توسعه‌دهندگان خود در ماه گذشته در مورد آیفون آینده‌اش اعلام کرد.

این غول فناوری در این نشست اعلام کرد که ارتقای آیفون ۱۵ شامل طیفی گسترده از ابزارهای جدید، از جمله ابزاری برای یادداشت‌برداری روزانه و به‌روزرسانی «ایردراپ»، تا رونویسی زنده پیام‌ صوتی و حالت نیمه‌خاموش جدید برای تبدیل آیفون به نمایشگری هوشمند است.
کد مطلب: 73928
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام