۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

قابلیت‌های xAI؛ شرکت هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک

ایتنا - گفته می‌شود هوش مصنوعی شرکت ایلان ماسک با عنوان 'xAI' پتانسیل‌های زیادی برای حل مسائل مختلف دارد.
قابلیت‌های xAI؛ شرکت هوش مصنوعی جدید ایلان ماسک

ایلان ماسک به طور رسمی xAI جدید را از طریق یک رویداد زنده Twitter Spaces معرفی کرد. بعد از سال‌ها ادعای اینکه این فناوری عامل نابودی بشریت خواهد بود، رئیس توییتر برنامه‌های خود را برای ایجاد یک هوش مصنوعی عمومی (AGI) که بسیار کنجکاو و حقیقت جو است، ارائه کرد.

ایلان ماسک ابراز امیدواری کرد که هوش مصنوعی عمومی با تفکر تحلیلی عمیق بتواند مسائل ریاضی و علوم سطح بالاتر از جمله بسیاری از مسائلی که بهترین متفکران بشریت در آن مانده اند را حل کند.

این میلیاردر گفته است که xAI می‌تواند از نظر تئوری به سؤالاتی در مورد ماهیت ماده تاریک و انرژی تاریک پاسخ دهد، اما تأیید مؤلفه‌های جهان شناخته شده که اخترفیزیکدانان تخمین می‌زنند ۹۵ درصد جهان را تشکیل می‌دهند، دشوار است.

ماسک همچنین گفته که امیدوار است xAI به حل "پارادوکس فرمی" کمک کند، سؤالی نظری که می‌پرسد چرا انسان‌ها هنوز با حیات فرازمینی در دنیایی با بیش از ۱۳ میلیارد سال قدمت و دارای شرایط حیاتی مواجه نشده‌اند. ماسک گفت: "خیلی خوب است که بدانیم چه خبر است. هدف ما این است. "

ماسک در‌ها را به روی تیم اصلی خود متشکل از دانشمندان و مهندسان مرد Xai، از جمله چندین رقیب در سازمانی جدید مانند ChatGPT مبتنی بر Microsoft Azure، که توسط OpenAI ساخته شده و Bard AI گوگل باز کرد.

ایگور بابوشکین، کارمند سابق OpenAI با تجربه قبلی در تحقیقات فیزیک ذرات اعلام کرد که از جاه طلبی ماسک برای حل سوالات بزرگ علم وجودی در xAI حمایت می‌کند، چرا که این شرکت می‌خواهد بر درک ما از کیهان تأثیری واقعی بگذارد.

اما چندین محقق دیگر xAI، شامل، گرگ یانگ محقق سابق مایکروسافت، مانوئل کورس، مهندس سابق گوگل در DeepMind، و دانشمند سابق در Guodong Zhang، تمرکزشان را به رقبای هوش مصنوعی خود معطوف کرده‌اند.

یکی از اعضای تیم ماسک گفت که "انحصار" در حال حاضر بزرگترین خطر برای پروژه‌های هوش مصنوعی در بخش خصوصی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: 73818
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام