۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۰

بازگشت هواوی به صنعت گوشی‌های 5G

ایتنا - بازگشت به بازار گوشی‌های 5G، یک پیروزی برای هواوی خواهد بود که تقریبا سه سال پیش، اعلام کرده بود در وضعیت بقا به سر می‌برد.
بازگشت هواوی به صنعت گوشی‌های 5G

شرکت‌های تحقیقاتی می‌گویند شرکت هواوی تکنولوژی چین نقشه می‌کشد تا پایان امسال به صنعت تلفن هوشمند نسل پنجم (5G) برگردد که به منزله بازگشت دوباره پس از ممنوعیت‌های آمریکایی و لطمه دیدن کسب و کار دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی این شرکت است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سه شرکت تحقیقات فناوری شخص ثالث که بخش تلفن هوشمند چین را پوشش می‌دهند، به رویترز گفتند: هواوی با استفاده از پیشرفت‌هایی که در ابزارهای طراحی نیمه‌رسانا در کنار شرکت تراشه‌سازی SMIC داشته است، قادر خواهد بود تراشه‌های 5G را به صورت داخلی تامین کند.

این شرکت‌ها به منابع صنعتی از جمله تامین کنندگان هواوی اشاره کردند که به دلیل توافق‌های محرمانگی با مشتریان، مایل نبودند نامشان فاش شود.

بازگشت به بازار گوشی‌های 5G، یک پیروزی برای هواوی خواهد بود که تقریبا سه سال پیش، اعلام کرده بود در وضعیت بقا به سر می‌برد. درآمد کسب و کار مصرفی هواوی در سال ۲۰۲۰، به ۴۸۳ میلیارد یوان (۶۷ میلیارد دلار) رسیده بود اما سال بعد، تقریبا ۵۰ درصد سقوط کرد.

این غول چینی زمانی با اپل و سامسونگ برای کسب عنوان بزرگترین سازنده تلفن هوشمند جهان، رقابت می‌کرد اما پس از آغاز محدودیت‌های آمریکا در سال ۲۰۱۲، با قطع دسترسی به ابزارهای تراشه سازی ضروری برای تولید پیشرفته ترین مدل‌های خود روبرو شد.

دولت‌های آمریکا و اروپایی، هواوی را به عنوان یک ریسک امنیتی شناخته‌اند اما این شرکت، اتهامات مذکور را رد کرده است. از آن زمان، هواوی با استفاده از تراشه‌هایی که ذخیره کرده بود، مدل‌های 5G محدودی را فروخته است.

هواوی که مجبور شد به فروش گوشی‌های ۴G اکتفا کند، سال گذشته با افت شدید فروش، در اکثر رتبه‌بندیهای جهانی سقوط کرد اما طبق گزارش شرکت مشاوره کانالایز، سهم بازار هواوی در بازار چین، در سه ماهه نخست امسال، به ۱۰ درصد رشد کرد.

طبق آمار کانالایز، هواوی در سال ۲۰۱۹، پیش از این که مجبور شود برند "آنر" (Honor) را بفروشد، تعداد ۲۴۰.۶ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در بازار جهانی فروخته بود. برند "آنر" تقریبا یک پنجم از کل فروش هواوی در آن سال بود.

روزنامه دولتی "چاینا سکیوریتیز ژورنال" ماه جاری بدون اشاره به بازگشت هواوی به بازار گوشی‌های 5G، گزارش کرد که هواوی هدف فروش گوشی‌های خود در سال ۲۰۲۳ را به ۴۰ میلیون دستگاه، از ۳۰ میلیون دستگاه در ابتدای سال، بالا برده است.

به گفته این سه شرکت تحقیقاتی، هواوی می‌تواند مدل‌های 5G گوشی‌های پرچمدار مانند "پی ۶۰" را امسال تولید کند و احتمالا مدل‌های جدید را اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد. این شرکت‌ها خاطرنشان کردند که پیش بینی آنها بر مبنای اطلاعاتی بوده که از طریق چک کردن با ارتباطات هواوی در زنجیره تامین و اعلان‌های اخیر این شرکت دریافت کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، محدودیت‌های آمریکا، دسترسی هواوی به سیستم عامل اندروید گوگل و مجموعه خدمات توسعه دهندگان که اکثر اپلیکیشن‌های اندروید مبتنی بر آنها هستند را قطع کرده و از جذابیت گوشی‌های هواوی در خارج از چین، کاسته است.
کد مطلب: 73756
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام