۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۹

رقابت آمازون با استارلینک در گسترش خدمات اینترنتی ماهواره‌ای

ایتنا - شرکت آمازون با راه‌اندازی پروژه "کویپر" (Kuiper) به دنبال گسترش عرضه خدمات اینترنتی ماهواره‌ای است. این شرکت قصد دارد با پرتاب ۳ هزار ماهواره به فضا و کاهش قیمت‌ها با شبکه اینترنت ماهواره‌ای "استارلینک" به رقابت بپردازد.
رقابت آمازون با استارلینک در گسترش خدمات اینترنتی ماهواره‌ای

بازار خدمات اینترنتی ماهواره‌ای با ورود شرکت آمازون به میدان، در آستانه تحولات گسترده‌ای قرار گرفته است. آمازون قصد دارد با شبکه ماهواره‌ای "کویپر" امکانات دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در سراسر جهان را گسترش دهد.

 آمازون برنامه پرتاب سه هزار ماهواره به فضا را از سال آینده طراحی کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، راستی توماس،‌ سخنگوی شرکت آمازون، در این‌باره می‌گوید: «ما ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کنیم و می‌خواهیم اینترنت پهن باند را به هر نقطه از جهان برسانیم.»

او اضافه می‌کند: «صدها میلیون نفر در سراسر جهان در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که پهنای باند مورد اطمینانی ندارند. ما خوشبین هستیم که این پروژه می‌تواند بخشی از راه حل باشد و در ارائه امکان دسترسی به اینترنت برای مناطقی که از آن محروم هستند، کمک کند."

آمازون با این پروژه به رقابت با استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای "اسپیس ایکس" در بازار اینترنت ماهواره‌ای پرداخته است. "استارلینک" در حال حاضر ارائه‌دهنده اصلی خدمات اینترنت ماهواره‌ای در جهان محسوب می‌‌شود.

گفته می‌شود قرار است بسته‌های محصولات اینترنتی کویپر با میزان پهنای باند بالغ بر ۴۰۰ مگابیت تا ۱ گیگابایت در ثانیه و نیز قیمت‌های پائین‌تر در مقایسه با محصولات شرکت استارلینک در بازار اینترنت ماهواره‌ای، عرضه شوند.

استارلینک در حال حاضر مبلغ ۱۰۰ یورو در ماه و نیز ۴۵۰ یورو به عنوان هزینه یکباره برای سخت افزار، از مشتریان خود دریافت می‌کند.

هنوز مشخص نیست که زمان دقیق آغاز ارائه سرویس کویپر در کدام کشورها و با چه قیمت‌هایی خواهد بود.
کد مطلب: 73745
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام