۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹

استفاده از قایق‌های خودران برای نقشه‌برداری سه‌بعدی از سواحل

ایتنا - قایق خودران با استفاده از فناوری پیشرفته به طور خودکار از بسترها و خطوط ساحلی به صورت سه بعدی نقشه‌برداری می‌کند.
استفاده از قایق‌های خودران برای نقشه‌برداری سه‌بعدی از سواحل

 اپراتورهای کشتی و مقامات محلی به نقشه‌های سه بعدی از بستر و خط ساحلی نیاز دارند. یک قایق خودران پیشرفته می‌تواند به زودی طراحی چنین نقشه‌هایی را آسان‌تر از همیشه کند.

به گزارش ایتنا از فارس، در حال حاضر، نیروهای آموزش‌دیده که بر روی کشتی‌های مجهز کار می کنند باید به صورت دستی از ساحل بنادر، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نقشه‌برداری کنند.

نقشه‌های به‌دست‌آمده کمک می‌کنند تا کشتی‌ها به مانع برخورد نکنند، به‌علاوه، درک آنی نحوه تغییر ویژگی‌های مختلف را در زیر آب و نیز در خط ساحلی ممکن می‌کنند. به این دلایل، مهم است که نقشه ها به طور منظم به روز شوند.

به منظور کمک به این تحول، دانشمندان موسسه فراونهوفر آلمان یک قایق خودران بدون سرنشین تجاری را به روز کرده‌اند تا از این طریق نقشه‌برداری آنی آبراه‌ها به سرعت و به طور مستقل انجام شود.

 


کاربران با تعیین منطقه جغرافیایی که قرار است نقشه برداری شود، نرم افزاری که کشتی را کنترل می کند، فعال می کنند. سپس آن نرم افزار یک مسیر سطحی را محاسبه می کند که منطقه هدف را پوشش می دهد و مسیر به طور مستقل دنبال می شود. در طول مسیر از GPS، شتاب‌سنج‌ها و حسگری به نام ثبت سرعت داپلر برای افزایش دقت استفاده می‌شود و پالس‌های صوتی رو به پایین برای تخمین سرعت نسبت به عمق کف دریا (یا دریاچه یا رودخانه) به کار می‌رود.

این قایق خودران از یک سیستم سونار چند پرتویی برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از کف دریا استفاده می کند و به طور همزمان از لیزرهای بالای آب و دوربین ها برای ترسیم نقشه سه بعدی خط ساحلی  نیز بهره می‌گیرد. لیزرها و دوربین‌ها برای شناسایی و عبور از کنار موانع سطحی مانند سایر کشتی‌های آبی که در نقشه نهایی گنجانده نمی شوند، استفاده می شوند.
کد مطلب: 73699
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام