۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۳

۳۴میلیون ایرانی مخاطب بازی‌ رایانه‌ای

ایتنا - ​​​​​​​در قرن جدید بازی های رایانه ای به شدت توجه علاقمندان را به خود جلب کرده است و هر چند سال های زیادی از فراگیر شدن این بازی ها نگذشته ولی جای خود را بین جوانان هر نسل پیدا کرده‌اند.
۳۴میلیون ایرانی مخاطب بازی‌ رایانه‌ای


نکته مهم این است پیشرفت سریع فناوری و به روز شدن سریع بازی‌ها و دستگاه‌های بازی این صنعت را به یک حوزه فراتر از فراغت تبدیل کرده و افراد نگاه حرفه‌ای‌تری به آن دارند؛ گیمرها که استفاده‌کنندگان حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای هستند، معمولا این عرصه را به عنوان شغل و حرفه خود انتخاب می‌کنند و از آن کسب درآمد می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق آخرین پیمایش انجام شده در سال گذشته، ۳۴ میلیون نفر در کشور ما مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این میان ۵ میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند. بنابراین طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی، بالاترین میزان مصرف فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده تلاش می‌کند بازی‌های رایانه‌ای را به فرصتی برای کشور و نسل جدید تبدیل کند و این ظرفیت در بازی‌های جدید تولید شده در کشور و موفقیت بازی‌های ایرانی در نقاط مختلف جهان نمایان است.

اما یکی از مشکلاتی که گیمرها طی سال های گذشته با آن روبه رو بودند پایین بودن سرعت دانلود بازی ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تأخیر بالای بازی آنلاین بود که سبب اختلال و تجربه کاربردی نامناسب گیمرها در ایران می شد. برای حل این مشکل عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد حتما راه حلی را برای این موضوع درنظر می گیرد که زمستان سال گذشته در راستای وعده وزیر ارتباطات سایت اپلیکیشن کاهش پینگ بازی های رایانه ای رونمایی و با همکاری بخش خصوصی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و شرکت ارتباطات زیر ساخت به نام رادار بازی راه اندازی شد.

استفاده از امکان ارائه شده علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی ها و آپدیت آنها باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی ها می شود که در نتیجه تجربه ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. گفتنی است این اتفاق از طریق انتقال CDNهای این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفت و گیمرها می توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.

همچنین به تازگی محمدامین حاجی هاشمی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مراسم افتتاح مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی گفته است این بنیاد از ماه ها پیش با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چالش های بازی سازان ایرانی در بخش زیرساخت و شبکه را پیگیری کرده است.

وی فعالیت مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را ساز ‌و ‌کاری برای آموزش و حمایت از علاقه‌مندان به بازی‌سازی در سراسر کشور دانست و از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ۸ استان و تربیت بیش از ۸۰۰ بازی‌ساز خبر داد.

از سوی دیگر بر اساس آخرین پیمایشی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام داده، از هر ۱۰۰ ایرانی، ۴۰ نفر بازی دیجیتال (گیم) انجام می‌دهند به این ترتیب، در سال ۱۴۰۰ از هر ۱۰۰ مرد، ۴۶ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ این تعداد در میان بانوان ۲۹ نفر بود.

گفته شده میانگین سنی بازیکنان ایرانی ۲۳ سال بوده که این افراد به‌طور میانگین ۹۵ دقیقه در روز بازی (گیم) می‌کنند. متوسط مردانِ بازیکن ۱۱۵ دقیقه و متوسط زنانِ بازیکن ۶۴ دقیقه در روز است و تقریباً ۵۸ درصد گیمرها آنلاین و ۵۶ درصد کل آن‌ها هر روز بازی می‌کنند.
کد مطلب: 73684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام