۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶

جریمه ۴۷ میلیون دلاری شرکت مادر گوگل در روسیه

ایتنا - ​​​​​​​یک دادگاه روسی، آلفابت که شرکت مادر گوگل است را به دلیل کوتاهی در پرداخت جریمه صادره، بیش از چهار میلیارد روبل (۴۷ میلیون دلار) جریمه کرد.
جریمه ۴۷ میلیون دلاری شرکت مادر گوگل در روسیه

جریمه قبلی مبلغ بیش از دو میلیارد روبل بود که برای مسدود شدن بعضی از کانالهای یوتیوب صادر شده بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سرویس ضد انحصارطلبی فدرال روسیه در آن زمان اعلام کرده بود گوگل از موقعیت برتر خود در بازار سرویس‌های میزبانی ویدئوی یوتیوب سوءاستفاده کرده است و باید در مدت دو ماه از زمان صدور این جریمه، آن را پرداخت کند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، مسکو، فشار بر شرکت‌های فناوری غربی را تشدید کرده تا کنترل بیشتری در فضای آنلاین اعمال کند و از بازیگران بومی برای کنار زدن رقیبان غربی‌شان حمایت کرده است.

گازپروم مدیا که رسانه وابسته به غول گازی گازپروم است، به شکل وسیعی "روتوب" را تبلیغ کرده که جایگزین روسی برای یوتیوب است و این سرویس روسی شاهد افزایش چشمگیر ترافیک از فوریه بوده است. یوتیوب که رسانه‌های تحت حمایت دولت روسیه را در سراسر جهان مسدود کرده است، از سوی رگولاتور ارتباطات و سیاستمداران روسیه تحت فشار شدیدی قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را اوایل مارس متوقف کرد اما بعضی از خدمات رایگان خود را حفظ کرده است. زیرمجموعه روسی گوگل پس از این که مقامات روسیه حساب بانکی این شرکت را توقیف و پرداخت حقوق و هزینه‌ها را غیرممکن کردند، رسما اعلام ورشکستگی کرد.
کد مطلب: 73498
برچسب ها: گوگل جریمه روسیه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام