۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۷

وزیر ارتباطات: همه کشورها در اینترنت محدودیت دارند

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پیشرفته‌ترین کشورها هم خطوط قرمز برای اینترنت وجود دارد؛ فقط با خطوط قرمز ما متفاوت است.
وزیر ارتباطات: همه کشورها در اینترنت محدودیت دارند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در پاسخ به این‌ که آیا پیشرفت تکنولوژی بدون دسترسی به اینترنت آزاد ممکن است، گفت: در پیشرفته‌ترین کشورها هم خطوط قرمز برای اینترنت وجود دارد. می‌توانم از کشورهایی مثل ژاپن و کره‌جنوبی در این امر نام ببرم. حتی از آن هم مهمتر اتحادیهٔ بین‌المللی مخابرات یا آی تی یو (ITU) هم خطوط قرمز تعیین کرده است فقط با خطوط قرمز ما متفاوت است.

او در ادامه و در توضیح این که آیا خطوط قرمز اینترنت ایران به کره‌ شمالی نزدیک‌تر است یا کره جنوبی گفت: خطوط قرمز را من تعیین نکرده‌ام و من خود را مسئول این مهم نمی‌دانم. من مسئول توسعه ارتباطات هستم که فکر می‌کنم در حال انجام این کار به خوبی هستم.

وزیر ارتباطات در پایان افزود: با توسعه فیبرنوری که برای ما در اولویت است توسعه اینترنت هم به وجود می‌آید. ما در حال تلاش برای گسترش سرعت اینترنت برای مردم هستیم و اعتقاد ندارم که پهنای باند وجود ندارد.

گلایه از شرایط اینترنت و درگیری با فیلترشکن
این روزها کاربران اینترنت نسبت به کیفیت و کمیت اینترنت به ویژه سرعت آن انتقادات زیادی دارند. اخیرا، حمیدرضا احمدی مدیرعامل استارت‌آپ ایوند در گفتگو با تجارت‌نیوز، از درگیره هر روزه با فبلترشکن گلایه کرده بود. او که سابقه مهاجرت از ایران و بازگشت به کشور را دارد گفت: «مشکلات کماکان وجود دارد برای مثال من هم از نظر کاری و هم از نظر شخصی خیلی به اینترنت وابسته هستم. محدودیت در اینترنت را با VPN حل کرده‌ایم ولی نمی‌توان گفت در آینده چه خواهد شد و نمی‌دانم که شرایط آسان‌تر یا سخت‌تر از این خواهد شد.»

او تاکید کرد: «خیلی تفاوت‌ها بین ما که داخل ایران فعالیت‌هایی مثل راه‌اندازی استارت‌آپ را شروع می‌کنیم و کسانی که خارج از ایران هستند، وجود دارد؛ یکی از آن‌ها هم همین فیلترینگ و درگیری هرروزه با VPN است ولی در نهایت این اقتصاد داخلی است که تعیین‌کننده شرایط خواهد بود.»

منبع: تجارت نیوز
کد مطلب: 73462
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام