۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۴۵

آمار تصادفات ناشی از اتوپایلوت تسلا بیش از حد تصور است

ایتنا - یکی از مستندترین مسائل مربوط به خودروهای تسلا - که منجر به فراخوانی در مقیاس بزرگ شده است - ترمز ارواح (phantom braking) است. این زمانی است که خودرو به طور ناگهانی سعی می‌کند سرعت خود را کاهش دهد، حتی اگر چیزی در جلوی خودرو وجود نداشته باشد که نیاز به ترمز داشته باشد.
آمار تصادفات ناشی از اتوپایلوت تسلا بیش از حد تصور است
گزارش واشینگتن‌پست نشان می‌دهد که فن‌آوری‌های کمک‌راننده اتوپایلوت و خودران‌کامل (FSD) تسلا در تعداد بیش از حدی از تصادفات - هم مستقلاٌ و هم در مقایسه با رقبا - نسبت به آنچه قبلاً تصور می‌شد دخیل بوده‌اند. در این گزارش با استناد به اطلاعات گردآوری‌شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، ادعا شده است که تسلا تقریباً با همه مرگ‌های ناشی از حوادث مرگبار مربوط به سیستم‌های کمک‌راننده مرتبط بوده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تاکنون اتوپایلوت تسلا در 736 تصادف، شامل 17 حادثه مرگبار دخیل بوده است. شایان ذکر است که تعداد تصادفات مرگبار ثبت شده توسط NHTSA مربوط به فناوری تسلا قبلاً فقط سه بود، اما این تعداد اکنون به طور غیررسمی بیش از پنج برابر شده است. به نظر می‌رسد تصمیم ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، برای حذف حسگر رادار از خودروهای تسلا و قرار دادن دوربین‌های معمولی به جای آن، و همچنین عرضه گسترده‌تر پکیج FSD، ممکن است به افزایش تعداد تصادفات کمک کرده باشد. طبق گزارش The Post، نزدیک به دو سوم از تمام تصادفات مرتبط با اتوپایلوت و FSD تسلا تنها در سال گذشته اتفاق افتاده است.
 
در اوایل سال 2023، یک تسلا در حالی که سیستم کمک‌راننده آن فعال بود موجب تصادفی شد که باعث انباشته شدن چند خودرو و مجروح شدن 9 نفر شد. در سال 2021، NTSB نیز تحقیقاتی را در مورد تصادف یک «مدل 3» آغاز کرد که منجر به آتش گرفتن پکیج باتری و جان باختن دو نفر از سرنشینان خودرو بر اثر جراحات سوختگی شد.
 

رخدادهایی که برای وجهه تسلا خوب نیست
 
این نهاد نظارتی اکنون در حال تحقیقات از تسلا است؛ با این حال، این شرکت به رانندگان توصیه می‌کند که کنترل وسایل نقلیه خود را حتی با وجود درگیر بودن اتوپایلوت در دست بگیرند، اما مواردی وجود دارد که بازگرداندن دست‌های راننده روی فرمان هم ممکن است کافی نباشد.
 
یکی از مستندترین مسائل مربوط به خودروهای تسلا - که منجر به فراخوانی در مقیاس بزرگ شده است - ترمز ارواح (phantom braking) است. این زمانی است که خودرو به طور ناگهانی سعی می‌کند سرعت خود را کاهش دهد، حتی اگر چیزی در جلوی خودرو وجود نداشته باشد که نیاز به ترمز داشته باشد. این ناهنجاری با دوربین ثبت شده است و یک سناریوی بالقوه خطرناک برای شخصی که پشت فرمان است ایجاد می‌کند.
 
مشکلات تسلا تا پایان راه درازی دارد. ماسک در گذشته بارها ادعا کرده است که سیستم‌های کمک‌راننده تسلا ایمن‌تر از یک راننده انسانی است. با این حال، دادگاهی اخیراً تسلا را مورد سرزنش قرار داد، زیرا وکلای دادگستری استدلال کردند که ادعاهای ماسک در مورد فناوری تسلا دیپ‌فیک رسانه‌ای بوده است. علاوه بر این، اخیراً نیز ادعا شد که ویدیوی تبلیغاتی تسلا که این فناوری را به نمایش می‌گذارد صحنه‌سازی شده است و ظاهراً همه آن تحت نظارت ماسک بوده است.
 
کد مطلب: 73304
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام