۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹

ویرجین اوربیت پس از ناکامی در تامین منابع مالی اعلام ورشکستگی کرد

ایتنا - ویرجین اوربیت، شرکت فعال در حوزه پرتاب ماهواره، پس از ناکامی در تامین منابع مالی موردنیاز خود، اعلام ورشکستگی کرد.
ویرجین اوربیت پس از ناکامی در تامین منابع مالی اعلام ورشکستگی کرد


پس از اجرای ناموفق عملیات پروژه بلندپروازانه پرتاب نخستین ماهواره از خاک بریتانیا در ماه ژانویه، ویرجین اوربیت به یافتن راهی برای تامین منابع مالی موردنیاز روی آورد اما سرانجام به اعلام ورشکستگی رضایت داد تا مشمول فصل ۱۱ قوانین ایالات متحده شود و تحت حمایت قانونی قرار گیرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ویرجین اوربیت سپس تمام فعالیت‌های خود در ماه مارس را به دلیل فشار مالی به حالت تعلیق درآورد و هفته گذشته، با حذف ۶۷۵ جایگاه شغلی، عملا بیش از چهارپنجم نیروی کار خود را اخراج کرد. این شرکت حالا پس از اعلام ورشکستی به دنبال خریدار برای دارایی‌هایش خواهد بود.

پایه‌گذار این شرکت در کالیفرنیا سر ریچارد برانسون، میلیاردر بریتانیایی، است و در حال حاضر ۷۵ درصد از سهام آن در مالکیت گروه ویرجین برانسون است.

در پی اعلام این ورشکستگی،‌ ارزش سهام این شرکت ۱۷ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود رسید. گفته می‌شود ارزش دارایی‌های این شرکت به کمتر از ۶۰ میلیون دلار رسیده است؛ با این‌ حال، مدیران شرکت بر این باورند که با توجه فناوری پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، ویرجین اوربیت همچنان برای خریداران جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. آن‌ها به‌ویژه به حمایت‌های فصل ۱۱ قوانین آمریکا چشم دوخته‌اند؛ آنچه برای مدیران این شرکت بهترین مسیر ممکن برای شناسایی و نهایی کردن فروش مناسب و با بالاترین ارزش تلقی می‌شود. آن‌ها امیدوارند در فرصت ۱۲۰ روزه‌ قانونی بتوانند سازماندهی تازه‌ای ارائه کنند.

ویرجین اوربیت پیش‌تر پرتاب‌کننده مداری دومرحله‌ای با نام «پرتابگر یک» (LauncherOne) را توسعه داد. این پرتاب‌کننده برای حمل محموله‌‌های کوچک تا ۳۰۰ کیلوگرم به مدار خورشید همگام در نظر گرفته شده بود اما این پرتابگر در عملیات ماه ژانویه، نتوانست محموله خود را به مدار زمین برساند و ماهواره‌های اطلاعاتی ایالات‌ متحده و بریتانیا از دریا سر درآورند.
کد مطلب: 72456
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام