۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۵
وزارت ارتباطات:

سرویس‌های داخلی در ماه اخیر بدون اختلال مشغول خدمات‌دهی بوده اند

ایتنا - ​​​​​​​وزارت ارتباطات اعلام کرد: از زمان شروع ناآرامی ها به هیچ‌وجه قطعی کامل اینترنت در کشور رخ نداده است و طی یک ماه گذشته تمام سرویس‌های داخلی بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات رسانی بوده اند.
سرویس‌های داخلی در ماه اخیر بدون اختلال مشغول خدمات‌دهی بوده اند


به گزارش ایتنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در طی یک ماه گذشته تمامی سرویس‌های داخلی اعم از خدمات حوزه مسکن، بانکی، گمرک، حوزه سلامت، بخش صنعت، پلتفرم‌های خدمات رسان بخش خصوصی، خدمات الکترونیک دولتی و تمامی کسب‌وکارهایی که بر روی پلتفرم‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز بوده‌اند. به‌عنوان مثال برخلاف ادعاهای مطرح شده، کلیه امور تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق سامانه جامع تجارت انجام می‌شود که هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد و کلیه امور آن از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود و در مدت یک ماه گذشته هیچ گزارشی مبنی بر اختلال در این سامانه دریافت نشده است.

در خصوص اینترنت بین‌الملل هم، از زمان شروع ناآرامی‌ها در کشور به هیچ‌وجه قطعی کامل و سراسری اینترنت در کشور رخ نداده است و تنها بنابر مصوبات مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت‌هایی بر روی برخی پلتفرم‌های خارجی و در برخی ساعات اینترنت همراه اعمال شده است.
کد مطلب: 70082
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«به هیچ‌وجه قطعی کامل اینترنت در کشور رخ نداده است و طی یک ماه گذشته تمام سرویس‌های داخلی بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات رسانی بوده اند.»
یک آپدیت ساده امکانپذیر نیست ، پیامک های بانکی با تاخیر ارسال میشود ، پرداخت قبوض با اعصاب خردکنی امکان پذیر است ، سایت های فروشگاهی با کمترین سرعت و به سختی در دسترس است و..... و البته آنچه کاربران می بینند زایده توهم‌ است و مسئولین محترم وزارت ارتباطات درست میگن ، شاید برخی برای حفظ میز و مقام خود با نشر اینگونه اخبار می خواهند عملکرد خود را درست و پرتلاش نشان دهند ، و شاید هم ما اشتباه می کنیم ، خرید بسته های اینترنت هم پوچ خریدن است ، پول پرداخت می کنیم اما هیچ حجمی قابل مصرف نیست ، فقط بهانه و فقط توجیه ناکارآمدی متخصصین فن ، همه این گفتارها تداعی کننده سیستم عامل ملی ست که سال ها بودجه صرف شد و تبلیغ ، عاقبت در سکوت به فراموشی سپرده شد ،شاید ممکن است با این روند کدهای بین الملی تلفن هم مسدود و پیش شماره ها محدود به پیش شماره های استانی شود ، شاید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام