۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴

خرید پولکادات و سولانا در صرافی راستین

ارزهای دیجیتال پولکادات و سولانا را باید بسیار جدی گرفت، زیرا از بستر فناورانه بسیار خوبی بهره می‌برند. درواقع اکوسیستم گسترده‌ای بر محور این دو رمز ارز شکل گرفته است که با گذشت زمان وسیع‌تر هم خواهد شد.
خرید پولکادات و سولانا در صرافی راستین
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




پولکادات و سولانا دو مورد از شناخته‌شده‌ترین پروژه‌هایی هستند که برای شکست دادن اتریوم وارد بازار شدند. آن‌ها مطمئنا اتریوم را در بسیاری از جنبه‌ها شکست می‌دهند و بنابراین بدیهی است که با یکدیگر مقایسه شوند. با این حال، اگر بخواهیم آن‌ها را از نظر هدف خودشان مقایسه کنیم، به راحتی می‌توان گفت که هر دو به چشم‌انداز خود دست یافته‌اند. البته این حرف بدان معنا نیست که آن‌ها در رتبه دوم پس از بیت کوین قرار می‌گیرند. اما معمولا اگر هر پروژه ارز دیجیتال، چیزی را وعده دهد و به آن برسد، از نظر جامعه کریپتو بسیار عالی خواهد بود. با صرافی راستین همراه باشید تا این دو ارز دیجیتال، قیمت و نحوه خرید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
 

ارز دیجیـتال سولانا (SOL) چیست؟


سولانا یک پروژه منبع باز است که از ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاکچین برای ارائه راه‌حل‌های دیفای استفاده می‌کند. راه‌حل‌هایی که عمدتا بر سرعت و هزینه کمتر تمرکز دارند. اگرچه کار اولیه بر روی این پروژه در سال 2017 آغاز شد، اما بنیاد سولانا ارز دیجیتال خود را به طور رسمی در مارس 2020 راه‌اندازی کرد.
پروتکل سولانا به‌گونه‌ای طراحی شده است که از طریق استقرار قراردادهای هوشمند بر روی بلاکچین، امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز یا دی اپ‌ها را هم بدهد. هدف سولانا بهبود مقیاس‌پذیری با ارائه اجماع اثبات تاریخ  (PoH)  همراه با اجماع اساسی اثبات سهام در بلاکچین است.
بررسی و تایید تراکنش‌ها در زنجیره سولانا به دلیل سرعت و مدل کم‌هزینه آن در عرض چند ثانیه امکان‌پذیر است و به طور متوسط 0.00025 دلار هزینه دارد. این می‌تواند به عنوان یو اس پی اصلی برای سولانا عمل کند، زیرا بیشتر مشکلات مربوط به کریپتو شامل کارمزد بالا و سرعت تراکنش‌های پایین است. مدل اجماع ترکیبی نوآورانه در سولانا این امکان را برای معامله‌گران خرد و کلان فراهم می‌کند تا به طور مساوی از این پلتفرم لذت ببرند. هدف بعدی بنیاد سولانا نیز این مورد است که منابع مالی غیرمتمرکز را در مقیاس بزرگ‌تر فراهم کند.
 

ارز دیجیـتال پولکادات (DOT) چیست؟


اکوسیستم پولکادات نشان دهنده نسل بعدی در شبکه بلاکچین است. این شبکه به ایجاد پلتفرمی می‌پردازد که به پیوند چندین بلاکچین به یک شبکه ترکیبی یا متحد کمک می‌کند. چشم‌انداز گسترده‌تر این پروژه در آن است که به افراد فرصتی بدهد تا انحصار اینترنت را کنار بزنند. شبکه Polkadot بر اساس نتایج پیشگامانه قبلی بلاکچین ساخته شده است و در عین حال مزایای اساسی مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
دو ویژگی اصلی که Polkadot را متمایز کرده و آن را برای آینده آماده می‌کند، مقیاس‌پذیری و قابلیت ارتقا آسان آن خواهد بود. این دو ویژگی به بلاکچین‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را به یکدیگر منتقل کنند. همچنین به چندین زنجیره‌ها کمک می‌کند تا در یک شبکه واحد عمل کنند. پروژه Polkadot یک پروژه منبع باز و ارائه شده بر روی وب 3 است. این پروژه توسط گوین وود (Gavin Wood) تاسیس شده است که مدیریت بلاکچین اتریوم را هم در کارنامه دارد.
هدف اصلی اکوسیستم پولکادات سرعت بخشیدن به ارتباطات بلاکچین عمومی و خصوصی است. ارز دیجیتالDOT  در دو هفته اول پس از فهرست شدن به عنوان یک کوین، ارزش بازار عظیم 5 میلیون دلاری را به خود اختصاص داد.
 

ویژگی های سولانا و پولکادات


مکانیسم اجماع در اکوسیستم سولانا با عنوان اثبات تاریخ (PoH) شناخته می‌شود. این روش اجماع به هر گره امکان می‌دهد ساعت کاری خود را داشته باشد و بدون مشورت با دیگر گره‌ها تصمیم بگیرد. الگوریتم تحمل خطای بیزانس (BFT) در سولانا اطمینان حاصل می‌کند که خرابی یک گره خاص تاثیری بر کار کل سیستم نداشته باشد. اکوسیستم سولانا چندین قرارداد هوشمند را قادر می‌سازد تا همزمان کار کنند.
اکوسیستم پولکادات دارای یک سیستم حاکمیتی پیچیده است که هر ذی‌نفع را قادر می‌سازد تا صدای خود را داشته باشد. جامعه DOT واقعا تعامل‌پذیر است، زیرا انتقال هر نوع داده یا دارایی را بین بلاکچین‌ها امکان‌پذیر می‌سازد. البته این امر فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود؛ زیرا Polkadot با گسترش تراکنش‌ها در چندین بلاکچین موازی، مقیاس‌پذیری تراکنش صاف را فراهم می‌کند. در جدول زیر می‌توان ویژگی‌های کلی این دو ارز دیجیتال محبوب را مشاهده کرد.
 


 

نوسانات قیمت سولانا و پولکادات


در حال حاضر قیمت ارز دیجیـتال سولانا مانند سایر رمز ارزها بسیار تلاش می‌کند تا روند صعودی را به دست آورده و آن را حفظ کند. البته طبق نظر تحلیلگران مختلف، دارایی‌های دیجیتال ممکن است به دلیل مواجهه با عدم قطعیت به دلیل برخی عوامل خارجی، یک فاز نزولی داشته باشند. از این رو تا زمانی که بازار کریپتو شرایط بحرانی خود را حل نکند، ممکن است هیچ تغییر عمده‌ای در قیمت‌ها مشاهده نشود.
همان‌طور که گفتیم هدف اصلی زنجیره پولکادات بر کاهش ازدحام و افزایش سرعت استوار شده است. به دلیل طراحی DOT هر برنامه در Polkadot دارای مینی بلاکچین یا پاراچین خود است که به زنجیره Rely متصل می‌شود. با این طراحی، گروه Polkadot قصد دارد انتقال‌ها را در عین استفاده از حداقل منابع محاسباتی ایمن و دقیق نگه دارد. با این حال، کاربران می‌توانند مزایای بیشتری از سفارشی کردن Parachains  بر اساس نیاز خود دریافت کنند.
اما جدای از ویژگی‌های منحصر به فرد SOL و DOT، عوامل متعدد دیگری نیز در تعیین قیمت و صعودی یا نزولی شدن آن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. توجه داشته باشید که این دو ارز دیجیتال از شبکه قدرتمندی برخوردار هستند. پس احتمالا در درازمدت دارایی قابل اتکایی خواهند بود.

 
پولکادات

شباهت های پولکادات و سولانا


این دو شبکه اساسا سرعت یکسانی دارند که کار با آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. وقتی تراکنشی را در هر دو آن‌ها ارسال می‌کنید، تقریبا هیچ‌گونه وجهی را نمی‌پردازید و تراکنش نیز در عرض چند ثانیه انجام می‌شود. با توجه به اینکه هدف هر دوی آن‌ها همین بوده است، پس به موفقیت شگفت‌انگیزی دست یافته‌اند. در روزگاری که هزینه‌های تایید مبادله در سایر شبکه‌ها بسیار زیاد است، قطعا باید به هردو این رمز ارزها برای کاری که انجام داده‌اند، تبریک گفت.
یکی دیگر از جنبه‌های مشابه آن‌ها در امکان میزبانی هردو برای دنیای قراردادهای هوشمند نهفته است. از این دو کوین می‌توان برای ساخت پروژه‌های جدید استفاده کرد که دنیای وسیعی را برای توسعه دهندگان باز می‌کند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم اتریوم به خودی خود رشد نکرد. ما ده‌ها پروژه شگفت‌انگیز و عظیم تحت بلاکچین اتریوم داشتیم و این باعث شد که از ارز دیجیتال ETH به عنوان پرداخت هزینه گس استفاده شود. استفاده زیاد از اتریوم در پروژه‌های مختلف باعث شد تا قیمت ETH به سرعت افزایش یابد. بنابراین اگر DOT و SOL نیز پروژه‌های عظیم را در بلاکچین خود اجرا کنند، قیمت آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.
 

تفاوت های پولکادات و سولانا


پولکادات از یک سیستم ترکیبی برای اجماع استفاده می‌کند، در حالی که سولانا دارای اثبات تاریخ است. اثبات تاریخ یا Proof of History اطمینان حاصل می‌کند که هر بلوک کاملا پشت به هم ردیف شده باشد. به عبارت دیگر، ماینرها بلوک را در سیستم قدیمی اثبات کار استخراج کرده و سپس ثبت می‌کنند. اما ارز دیجیتال سولانا سیستمی دارد که این کار را به طور خودکار و طبق صف یا تاریخی که باید دنبال کند، انجام می‌دهد.
این امر باعث می‌شود که سولانا سریع‌تر باشد. همچنین فهرست خوبی از گره‌ها برای تایید تراکنش در اختیار دارد که آن را سریع‌تر می‌کند. از سوی دیگر، Dot از اثبات سهام مشهور جهانی استفاده می‌کند که حتی اتریوم نیز در ارتقایی تحت عنوان «ETH 2.0» به آن پیوست. بنابراین مطمئنا ایده جدیدی نیست و مزیت خاصی بر سولانا ندارد.
اگرچه DOT بسیار سریع‌تر از ETH است، اما در مقایسه با حداکثر سرعت SOL می‌توان آن را کمی کند دانست. سرعت DOT می‌تواند حداکثر به 150 هزار تراکنش در ثانیه برسد، اما بار شبکه در آن سطح پایدار نخواهد بود. یعنی سرعت واقعی DOT 1000 تراکنش در ثانیه با تایمر بلوک 6 ثانیه‌ای خواهد بود. این عدد هنوز هم فوق‌العاده سریع است، اما 65.000 تراکنش در ثانیه از SOL کمتر است.
 

سرمایه‌گذاری در سولانا و پولکادات


هردوی این کوین‌ها در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه‌دهی برتری قرار دارند. این بدان معناست که آن‌ها شایسته تقدیر هستند و به عنوان سرمایه‌گذاری ایده‌آل خواهند بود. با این حال، این امر نمی‌تواند مسیر پیش روی هردو آن‌ها را کم چالش کند. آن‌ها تاکنون ثابت کرده‌اند که از اتریوم سریع‌تر هستند. همچنین ثابت کرده‌اند که اگر کل زنجیره ETH در شبکه آن‌ها باشد، می‌توانند آن را با قیمت‌های رایگان یا تقریبا رایگان و بسیار سریع در اختیار کاربران بگذارند.
ما در حال حاضر شاهد حرکت کلی پروژه‌ها به سمت هیچ یک از این دو شبکه نیستیم، زیرا برخی از پروژه‌ها در شبکه‌های خودشان راه‌اندازی می‌شوند و این شروع خوبی است، اما آن‌ها به گردش پول بیشتری در اکوسیستم خود نیاز دارند. بنابراین بلاکچین‌های پولکادات و سولانا می‌توانند مقاصد خوبی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شوند. این دو شبکه واقعا بستری بهتر از اتریوم ساخته‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کنند.
با یک رویکرد ساده‌تر و سریع‌تر، به نظر می‌رسد که SOL در حال حاضر نامزد بهتری برای سرمایه‌گذاری باشد. با این حال، تنها زمان نشان خواهد داد که کدام یک از آن‌ها می‌توانند اکوسیستم خود را بیشتر رشد دهند.
 

روش خرید سولانا و پولکادات


سرمایه‌گذاری در رمز ارزها با صرافی راستین هرگز ساده‌تر، ایمن‌تر و مطمئن‌تر از این نبوده است. بنابراین فرقی نمی‌کند که بخواهید در SOL یا DOT سرمایه‌گذاری کنید، ما شما را پشتیبانی خواهیم کرد. صرافی راستین ایمن‌ترین و ساده‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری رمزنگاری را در ایران دایر کرده است تا شما با خیال راحت به خرید پولکادات یا خرید سولانا بپردازید. پس تنها کاری که باید برای خرید اولین رمز ارز خود در پلتفرم راستین انجام دهید، این است که 3 مرحله ساده را دنبال کنید. این سه مرحله ساده درواقع ثبت نام در وب‌سایت راستین، احراز هویت و شارژ کیف پول در صرافی خواهد بود.
 

استیکینگ سولانا و پولکادات


استیکینگ پولکادات و سولانا می‌تواند درآمدی غیرفعال را برای شما به همراه داشته باشد. بدین صورت که می‌توانید ارز دیجیتال DOT یا SOL خود یا هردو آن‌ها را در کیف پول صرافی راستین ذخیره کنید. سپس دکمه استیکینگ را فشار داده و در سود سالیانه بلندمدت آن‌ها شریک شوید. این روش برای سرمایه‌گذاران بلندمدتی مناسبت است که استراتژی آن‌ها بر خرید و فروش سریع استوار نیست. آن‌ها معمولا پتانسیل یک کوین را تشخیص داده و پول غیر حیاتی خود را در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این روش می‌توان از استیکینگ استفاده کرد تا سودی نیز از این نگهداری کوین‌ها نصیب فرد شود.
شما برای استیکینگ یا قفل کردن این دو ارز دیجیتال می‌توانید از امکانات صرافی راستین استفاده کنید. برای این کار فقط کافی‌است در وب‌سایت صرافی راستین یک حساب کاربری درست کرده و مراحل احراز هویت را هم پشت سر بگذارید.
 

جمع‌بندی


ارزهای دیجیتال پولکادات و سولانا را باید بسیار جدی گرفت، زیرا از بستر فناورانه بسیار خوبی بهره می‌برند. درواقع اکوسیستم گسترده‌ای بر محور این دو رمز ارز شکل گرفته است که با گذشت زمان وسیع‌تر هم خواهد شد. بنابراین اکنون می‌تواند زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری در این دو ارز دیجیتال باشد. در عین حال، صرافی راستین هرگز شما را به سرمایه‌گذاری تشویق نمی‌کند، زیرا این کار شما باید کاملا آگاهانه و بر اساس تحقیقات شخصی صورت بگیرد. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید بر روی این دو ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به صرافی راستین مراجعه نمایید.
منابع
https://coindcx.com/blog/cryptocurrency/solana-sol-vs-polkadot-dot/amp/
https://captainaltcoin.com/solana-vs-polkadot/
 
کد مطلب: 70016
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام