۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران دو پله صعود کرد

ایتنا - ​​​​​​​میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه جولای سال جاری میلادی، ۲۷.۷۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱۰ مگابیت‌ بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است.
میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران دو پله صعود کرد

سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده است. وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد که اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه جولای سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۰.۷۸ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۵ مگابیت‌ بر ثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۷.۲۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۸.۵۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
 

این در حالی است که در ماه ژوئن سال ۲۰۲۲ میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۱.۰۱ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۸.۶۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۶.۲۵ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۸.۵۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه جولای ۲۰۲۲، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۲۰.۳۵ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۱۷.۴۳ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۰۹.۶۵مگابیت‌برثانیه)، نروژ (۱۰۶.۹۱ مگابیت‌برثانیه) و کویت (۱۰۶.۶۷ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به شیلی (۲۱۲.۹۸ مگابیت‌برثانیه)، سنگاپور (۲۱۱.۳۶ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۸۹.۱۴ مگابیت‌برثانیه)، چین (۱۷۶.۹۳ مگابیت‌برثانیه) و هنگ‌کنگ (۱۷۶.۵۹ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت اینترنت در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۷۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۰.۰۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.
 

این در حالی است که در ماه ژوئن سال جاری، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور رسانده بود.

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از لائوس و برزیل سریع‌تر و از مونتنگرو و ترکیه کندتر است.
 

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در ژوئن ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از ونزوئلا و الجزیره سریع‌تر و از نیجریه و پاپوا گینه نو کندتر است.
 


البته تا پیش از این، میانگین سرعت در این وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از این پس رتبه‌بندی‌ها بر اساس میانه سرعت است تا سرعت‌هایی را که کاربر احتمالاً تجربه می‌کند،  به بهترین شکل منعکس کند. البته وب‌سایت اسپیدتست اعلام کرده تا فوریه ۲۰۲۳، همچنان سرعت اینترنت کشورها بر اساس میانگین را هم نشان می‌دهد. طبق این آمار، میانگین سرعت اینترنت ایران در ماه جولای ۲۰۲۲، در تصویر زیر آمده است.
 

این در حالی است که عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- امروز، با بیان اینکه سرعت اینترنت افزایش یافته است، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از میزان دقیق این افزایش، آن را به‌طور متوسط حدود ۲۷ مگابیت‌برثانیه اعلام کرد.
کد مطلب: 69462
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام