۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۳

ژاپن برای خودرو‌‌های پرنده پارکینگ می‌سازد

ایتنا - خودروی پرنده به مقاصد شلوغی مثل فرودگاه‌ها و اماکن محبوب گردشگری خدمات می‌دهند.
ژاپن برای خودرو‌‌های پرنده پارکینگ می‌سازد

ژاپن بار دیگر مرکز پیشرفت و شگفتی شده است. شرکت هواپیمایی این کشور در همکاری با دو شرکت املاک میتسوبیشی و کانماتسو، به ساختن  خودروهای پرنده‌ای مشغول‌اند که احتمالا نخستین پروازهای آزمایشی خود را در سال ۲۰۲۴ انجام خواهند داد. بدین‌سان، آنچه تاکنون بیشتر در فیلم‌های سینمایی می‌دیدیم، می‌تواند به زودی در دنیای واقعی متحقق شود.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، از اولین نشانه‌های مهم تحقق این آرزوی دیرین، برنامه ساخت پارکینگ‌هایی بر فراز آسمان‌خراش‌های ژاپن برای خودروهای پرنده است. بخشی از توافق شرکت املاک میتسوبیشی با شهرداری توکیو این است که از سقف‌های آسمان‌خراش‌های میتسوبیشی در محله مارونوچی توکیو برای ساختن این پارکینگ‌ها استفاده شود.  

شرکت املاک میتسوبیشی ۸۵ سال پیش بنیان نهاده شد و از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساخت‌و‌ٔساز ملک و املاک در ژاپن است. این شرکت بیرون از توکیو و در حومه‌ها نیز پارکینگ‌هایی در اختیار دارد که می‌توانند به کار آیند. این شرکت بخشی از گروه بزرگ‌تر میتسوبیشی است که بیش از ۱۵۰ سال سابقه دارد و در زمینه‌های مختلفی، از اتومبیل تا غذا، معدن، نفت و مواد شیمیایی، فعالیت دارد. 
 

دولت ژاپن امیدوار است که اتومبیل‌‌های پرنده تا زمان نمایشگاه جهانی اوساکا در که سال ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد، عملیاتی شوند و به صورت «تاکسی» در اختیار عموم قرار بگیرند. ژاپن در ضمن می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ از پهپادهایی استفاده کند که قادر به حمل بارهای سنگین باشند. وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن عکس‌هایی منتشر کرده است که از چشم‌انداز آن در زمینه اتومبیل‌‌های پرنده و پارکینگ‌های هوایی آن‌ها خبر می‌دهند.

اتومبیل‌‌های پرنده قرار است قبل از هر چیز به مقاصد شلوغی مثل فرودگاه‌ها و اماکن محبوب گردشگری خدمات دهند و از حجم ترافیک بکاهند. طبق تخمین موسسه پژوهش یانو در ژاپن، ارزش بازار جهانی اتومبیل‌‌های پرنده تا سال ۲۰۵۰ از ۹۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. 
کد مطلب: 69403
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام