۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴

عضو کمیسیون مشترک : طرح صیانت تصویب می‌شود

ایتنا - یک عضور کمیسیون مشترک مدعی شد طرح جنجالی صیانت هفته آینده تصویب خواهد شد.
عضو کمیسیون مشترک : طرح صیانت تصویب می‌شود

فلاحی با بیان اینکه فشارهای مختلفی وجود داشته تا طرح صیانت به سرانجام نرسد، مدعی شد این طرح هفته آینده در کمیسیون تصویب خواهد شد. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که نسخه‌های قبلی طرح صیانت کنار گذاشته شده و هیئت رئیسه از نسخه‌ای جدید با نام «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» رونمایی کرده است.

به گزارش ایتنا از اقتصاد نیوز، «احمدحسین فلاحی» عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در نشست خبری خود با اشاره به این طرح گفت:

«قانون حمایت از کاربران در فضای مجازی در بیش از 40 کشور وجود دارد و صاحبان پیام‌رسان‌های بیگانه در کشور ما دفتر ندارند که پاسخگو باشند.»

او با تاکید بر اینکه در این طرح به دنبال ساماندهی هستند و نمی‌خواهند فیلتر کنند اظهار داشت: «اصلا تا زمانی که زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.»

به گفته فلاحی برخی نمایندگان با تفکر سیاسی خاص تا الان تلاش کردند که کار پیش نرود: «از 23 نفری که در کمیسیون هستیم، چهار نفر سعی کردند زمان کمیسیون را بگیرند و از هر طرف فشار آمده تا کار انجام نشود اما انشاءالله به زودی در هفته آینده تصویب می‌شود.»

در حالی فلاحی از تصویب طرح صیانت در هفته آینده خبر می‌دهد که برخی اعضای کمیسیون در اظهار نظرهای متفاوتی، اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه مجلس درگیر بررسی بودجه است، تا پایان سال فرصتی برای برگزاری جلسات کمیسیون مشترک به وجود نخواهد آمد.

طبق آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک برای تصویب بایستی بیش از دو سوم اعضای کمیسیون به آن رای مثبت به دهند.

گفتنی است با اعلام هیئت رئیسه کمیسیون مشترک، طرح‌های قبلی کنار گذاشته شده و قرار است طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد. اگرچه برخی معتقد هستند بررسی مجدد این طرح با نامی دیگر در مجلس غیرقانونی است و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس تا طرح قبلی که وصول شده رد یا تایید نشود، امکان وصول طرح دیگری وجود ندارد.

لازم به ذکر است فلاحی یکی از موافقین سر سخت طرح صیانت بوده و حتی در آخرین جلسه علنی کمیسیون، به همراه عنابستانی از جمله نمایندگانی بود که با ارائه فرصت بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح مخالفت کرد.
کد مطلب: 67664
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«تاکید بر اینکه در این طرح به دنبال ساماندهی هستند و نمی‌خواهند فیلتر کنند اظهار داشت: «اصلا تا زمانی که زیرساخت داخلی نداشته باشیم، نمی‌توانیم فیلتر کنیم.»
به عبارتی اگر زیرساخت داخلی داشته باشیم صاحب فیلتر هم می شویم؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
«فلاحی یکی از موافقین سر سخت طرح صیانت بوده و حتی در آخرین جلسه علنی کمیسیون، به همراه عنابستانی از جمله نمایندگانی بود که با ارائه فرصت بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح مخالفت کرد.»
برادر ، بزرگوار ، به کجا چنین شتابان؟!
feedback
Iran, Islamic Republic of
«فلاحی یکی از موافقین سر سخت طرح صیانت بوده و حتی در آخرین جلسه علنی کمیسیون، به همراه عنابستانی از جمله نمایندگانی بود که با ارائه فرصت بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی طرح مخالفت کرد.»
فراموش نکنیم ، حتی در تاریخ پنجاه سال گذشته خودمان هم به اثبات رسیده که آنچه می ماند ، مردم هستند و خواسته های برحق شان ، مصوبه هر چه می خواهد باشد ، اما اگر با خواسته های عمومی و اکثریت زاویه داشته باشد ، بدون شک نتایج مطلوب ببار نخواهد آورد. امید که خرد جمعی محور هر مصوبه ای باشد. انشااله.
feedback
Iran, Islamic Republic of
با اینگونه تعجیل ، برخی گمان خواهند کرد ، که نکند فرزندان و خانواده های این عزیزان هم در کانادا و امثال آن مقیم هستند و اینان نگرانند که نکند این موضوع در شبکه های اجتماعی رسانه ای شود ، البته انشااله که اینطور نیست ، انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام