۱
plusresetminus
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۰

افزایش ۱۰ درصدی دستمزد کارگران فولکس‌واگن در ایالات متحده

ایتنا - فولکس‌واگن در میانه فشار سویه اومیکرون، برای کارگران کارخانه ایالات متحده خود ۱۰ درصد افزایش حقوق درنظر گرفته است.
افزایش ۱۰ درصدی دستمزد کارگران فولکس‌واگن در ایالات متحده
رئیس تجارت ایالات متحده فولکس‌واگن می‌گوید این شرکت دستمزد کارگران کارخانه مونتاژ خود در ایالات متحده را ۱۰ درصد افزایش داده است؛ زیرا سویه اومیکرون باعث کاهش نیروی کار شده است.
 
این خودروساز آلمانی ماه گذشته اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده، ۳۷۵ هزار و ۳۰ دستگاه خودرو به فروش رسانده که جهشی ۱۵ درصدی نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. پرفروش‌ترین مدل خودروی این شرکت را اتومبیل شاسی بلند سه ردیفه آن با نام اطلس رقم زد و پس از آن تیگوان شاسی بلند سایز متوسط قرار داشت. فولکس‌واگن ۱۶ هزار و ۷۴۲ دستگاه از خودروهای شاسی بلند برقی ID.4 خود را تحویل داد و قصد دارد ساخت آن را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده آغاز کند.
 
اسکات کیو (مدیرعامل واحد فولکس واگن در ایالات متحده) به‌تازگی گفته است فروش خودرو در ایالات متحده به دلیل عرضه پایین تراشه‌های نیمه‌هادی در سال جاری میلادی، احتمالاً به ۵؍۱۵ میلیون دستگاه خواهد رسید. در عین حال، گفته می‌شود صنعت خودروسازی به دلیل شیوع ویروس کرونا با میزان بالایی از کمبود نیروی کار دست‌وپنجه نرم می‌کند.
 

آقای کیو اظهار می‌دارد: «آیا در اکوسیستم تأمین‌کنندگان و کارخانه با غیبت ناشی از اومیکرون، شاهد چالش‌هایی خواهیم بود؟ قطعاً؛ ولی اگر تراشه‌های بیشتری در اختیار داشته باشیم، سهم بیشتری از بازار به دست خواهیم آورد و این امر یک مزیت رقابتی عمده به‌شمار می‌رود».
 
گفتنی است کارخانه فولکس‌واگن در ایالات متحده در تعطیلات سال نوی میلادی و به دلیل کمبود تراشه تعطیل شده بود؛ اما تولید خود را در روز ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) از سر گرفت. البته این کارخانه به دلیل کمبود تراشه با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کند؛ اگرچه آقای کیو همچنان انتظار دارد به هدف‌ها و پیش‌بینی‌های فروش دست پیدا کند. از سوی دیگر، وی می‌گوید که خودروهای برقی نخستین قربانی کمبود تراشه خواهند بود.
 
شایان ذکر است که فولکس‌واگن در روز ۹ ماه مارس (۱۸ اسفند) سال جاری میلادی نسخه اروپایی IDBuzz را معرفی خواهد کرد که یک نسخه برقی از مدل میکروبوس است.
کد مطلب: 67630
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام