۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

دانشمندان روشی را برای ذخیره‌سازی انرژی در آجرهای قرمز ابداع کردند

ایتنا - دیوار آجری به صورت یک ابرخازن با قابلیت صدها هزار بار شارژ مجدد در یک ساعت عمل می‌کند.
دانشمندان روشی را برای ذخیره‌سازی انرژی در آجرهای قرمز ابداع کردند
آجرهای قرمز یکی از رایجترین مصالح ساختمانی هستند که در تمام نقاط جهان می‌توان آنها را دید. پژوهشگران دانشگاه واشینگتون در سنت لوییس آجرهای قرمز، که ارزانترین و آشناترین مصالح ساختمانی هستند، را مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند که چگونه می‌توان آنها را به واحدهای ذخیره‌سازی انرژی تبدیل کرد. اساسا، این دانشمندان آجر معمولی را به یک باتری تبدیل کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، این «آجرهای هوشمند» می‌توانند انرژی ذخیره کنند که برای تامین برق دستگاهها مورد استفاده قرار گیرد. یک دستگاه اثبات مفهومی ساخته شده که از توان ذخیره شده در داخل یک آجر مستقیما برای تامین انرژی یک چراغ LED سبز استفاده می‌کند. پژوهشگران می‌گویند که روش آنها با آجرهای معمول و یا آجرهای بازیافتی کار می‌کند، و آنها می‌توانند آجرهای جدیدی را نیز بسازند.
 
این تیم می‌گوید که دیوارها و ساختمانهای ساخته شده از آجر حجم بزرگی از فضا را اشغال می‌کنند و می‌توان از این فضا استفاده بهتری نمود اگر کاربری مضاعفی همچون ذخیره‌سازی برق پیدا کنند. این تیم پوششی از پلیمر هادی به نام PEDOT ابداع کرد. این ماده از نانوالیافهایی تشکیل یافته که قادر به نفوذ به منافذ داخلی یک آجر هستند.
 
 
 
این پوشش پلیمری درون آجر جای داده می‌شود و به صورت یک اسفنج یون عمل می‌کند که برق را ذخیره و هدایت می‌کند. یک عامل کلیدی این قابلیت آجرها رنگدانه قرمز آنهاست که اکسید آهن یا زنگار است. زنگار برای برانگیختن واکنش پلیمریزاسیون اهمیت اساسی دارد. دانشمندان بر این باورند که دیوارهای اینچنینی می‌توانند حجم قابل توجهی از انرژی را ذخیره کنند.
 
این تیم آینده‌ای را در مد نظر دارد که در آن آجرها را بتوان به سلول‌های خورشیدی متصل کرد تا برای تامین برق روشنایی اضطراری به مدت چند ساعت قابل استفاده هستند. دیوار آجری به صورت یک ابرخازن با قابلیت صدها هزار بار شارژ مجدد در یک ساعت عمل می‌کند.
درباره اینکه زمان یا امکان عرضه تجاری این تکنولوژی توضیحی ارائه نشده است.
 
کد مطلب: 61993
برچسب ها: برق انرژی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام