۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

قابلیت ویژه موزیلا برای حفاظت کاربران از هکرها

ایتنا- موزیلا به‌تازگی قابلیتی را تست می‌کند که می‌تواند تنها با یک کلیک ایمیل مستعار ایجاد کرده و از این طریق نه‌تنها کاربران را از هکرها حفظ کنند بلکه ایمیل‌های واقعی آن‌ها را هم شر ارسال اسپم‌ها رها کنند.
قابلیت ویژه موزیلا برای حفاظت کاربران از هکرها
موزیلا به‌تازگی قابلیتی را تست می‌کند که می‌تواند تنها با یک کلیک ایمیل مستعار ایجاد کرده و از این طریق نه‌تنها کاربران را از هکرها حفظ کنند بلکه ایمیل‌های واقعی آن‌ها را هم شر ارسال اسپم‌ها رها کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  gizmodo، این قابلیت که Private Relay نام دارد در حال حاضر در مرحله آزمایشی است. بر اساس اطلاعات عرضه شده در صفحه اصلی این ابزار که به‌عنوان یک افزونه برای فایرفاکس عرضه شده است، اگر در یک فرم آنلاین ایمیل کاربر درخواست شود کاربر می‌تواند با کلیک روی دکمه Private Relay در مرورگر خود آدرس ایمیل منحصربه‌فرد و تصادفی ایجاد کند. فایرفاکس سپس ایمیل‌ها را از آن آدرس به بخش ایمیل‌های دریافتی فروارد می‌کند.
 
اگر این ایمیل‌های مستعار اسپم شود یا کاربر نخواهد آن‌ها را دریافت کند می‌تواند به‌جای تست راه‌هایی مانند لغو اشتراک با فیلتر اسپم‌ها، به‌راحتی آن ایمیل را پاک کند. سخنگوی موزیلا در این رابطه اظهار کرده است که:« قابلیت Private relay در حال حاضر در مراحل اولیه آزمایش قرار دارد. زمانی که این قابلیت برای تست مشتریان حاضر شود، اطلاعات بیشتری در رابطه با آن به اشتراک می‌گذاریم.»
 
 
 
هنوز مشخص نیست که این قابلیت از چه مرحله‌ای وارد فاز تست شده است. بااین‌حال گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که این ویژگی در ماه گذشته به این مرحله وارد شده است و ممکن است در سال جاری میلادی به‌صورت بتای عمومی مورد آزمایش همگانی قرار بگیرد.
 
به نظر می‌رسد که Private relay تنها با روش ارسال دعوت‌نامه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. فایرفاکس تأکید کرده است که فهرست انتظاری را در آینده نزدیک برای این قابلیت ترتیب خواهد داد و مخاطبان بیشتری می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. به‌این‌ترتیب اگر قصد دارید این قابلیت را تست کنید به وب‌سایت آن بروید و در آنجا تمایلتان را برای انجام این کار به موزیلا اعلام کنید.
 
کد مطلب: 60828
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام