۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴

پژوهشگران، جراحی به کمک ربات و هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشند

ایتنا- جراحی به کمک علم رباتیک، یکی از مباحثی است که علم پزشکی به آن نیاز مبرم دارد. ربات‌ها به کمک هوش مصنوعی این توان را خواهند داشت که تحولی بزرگ و شگرف در شیوه جراحی ایجاد کنند.
پژوهشگران، جراحی به کمک ربات و هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشند
پژوهشگران اعلام کردند که علم رباتیک فاصله چندان زیادی با کمک به جراحان ندارد. به زودی شاهد بهره‌گیری متخصصان جراحی از علک رباتیک در اتاق عمل خواهیم بود. هوش مصنوعی رابط بین پزشک و ربات خواهد بود و می‌تواند تمام آنچه ربات برای بهبود جراحی نیاز دارد را به او بدهد. هوش مصنوعی در کنار علم رباتیک می‌تواند تحولی شگرف در علم پزشکی ایجاد کند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، رباتیک در کنار هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده است که در رشته‌هایی مانند اورولوژی، جراحی اطفال، قلب و سینه، جراحان بتوانند عمل‌های پیچیده را بدون این‌که مجبور باشند به صورت مرتب بدن بیمار را بشکافند، انجام دهند.
 
ربات‌های جراح این امکان را فراهم کرده‌اند که جراح بتواند بدون این‌که نیاز به شکافتن بدن بیمار داشته باشد، حرکت چاقو، ایجاد شکاف و بخیه زدن را از طریق دوربینی که ربات هوشمند به او ارائه می‌دهد، ببیند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که در این ربات وجود دارد، قابلیت آموزشی آن است. این ربات که بر مبنای هوش مصنوعی ساخته شده است، می‌تواند یک کتابخانه از ویدیوهای مربوط به عمل را در خود ذخیره کند تا اساتید هنگام آموزش از این ویدیوها استفاده کنند.
 
روش‌های جدید و نوینی که برای جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیاز به آموزش تصویری دارد تا دانشجو بتواند خیلی دقیق بفهد که باید چه اقدامی برای بهبود وضعیت بیمار صورت گیرد. پیش از این آموزش عمل به صورت حضوری صورت می‌گرفت. اکنون به لطف فناوری جدید، تمام جزئیات عمل ثبت و ضبط می‌شود.
 
پیش از این ویدیوهایی که از جراحی‌ها تهیه می‌شد، ممکن بود دقت کافی را نداشته باشد و به همین خاطر پژوهشگران موسسه رباتیک در دانشگاه UCL لندن، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان و دانشگاه ورونا بخش‌هایی از مقاله خود را پیش از انتشار کلی، منتشر کردند. در این مقاله به روش جدید جراحی بدون نیاز به شکافتن بدن اشاره شده است. این مقاله به الگوریتم شبکه عصبی شناختی نیز پرداخته است.
 
کد مطلب: 57519
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام