۷
۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۰

شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات

ایتنا - معاون دادستان کل کشور : حدود ۲هزار نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کرده‌اند که احتمال می‌ورد بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.
شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور از شکایت دو هزار نفر از مردم اهواز و دادستان کل کشور  از وزیر ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جواد جاویدنیا  در این باره گفت: تذکرات متعددی در رابطه با ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضائی به وزیر ارتباطات داده شد که علی رغم اجرای قانون، دستورات قضائی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسئولی واجب و لازم است اما متأسفانه وزیر ارتباطات به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکردند.

وی تصریح کرد: طرح شکایتی در این زمینه علیه وزیر ارتباطات دردادستانی تهران مطرح شده است. این طرح شکایت هم از سوی دادستان کل کشور و هم از سوی ۲ هزار نفر از مردم اهواز بوده است.

وی درباره علت شکایت مردم اهواز از وزیر ارتباطات گفت: مردم اهواز از وزیر ارتباطات بابت عدم ایجاد بستر امن و لازم برای فضای مجازی در کشور شکایت کردند و این شکایت هم به دلیل این است که تعدادی از جوانان جذب گروه‌های تکفیری شده و درنهایت حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح رخ داده و عزیزانشان شهید شدند؛ البته مردم اهواز هم از وزیر ارتباطات و هم مدیران اینستاگرام و تلگرام طرح شکایت کردند.

جاویدنیا ادامه داد: پرونده وزیر ارتباطات در دادستانی تهران مطرح است و منتظر هستیم تا روند قضائی طی شود.

وی در پایان یادآور شد:عناوین شکایت از وزیر ارتباطات عبارت است از عدم اجرای قوانین و مقررات و عدم اجرای دستورات قضائی و بسترسازی برای جاسوسی رایانه‌ای دشمنان از اطلاعات کلان مردم (big data). طبق قانون جرایم رایانه‌ای در دسترس قرار دادن این‌گونه داده‌ها سری برای بیگانگان جاسوسی رایانه‌ای محسوب می‌شود و بیگانگان می‌توانند با تحلیل دیتا و جاسوسی و همچنین اطلاعاتی که برای به‌کارگیری در اغتشاشات از این اطلاعات به دست می‌آوردند، نظم و امنیت کشور را به هم بزنند و این موارد مصداق دقیق جاسوسی رایانه‌ای است.
کد مطلب: 55735
نام شما
آدرس ايميل شما


ساواش
feedback
United States
در مورد این کارگروه مصادیق مجرمانه بگم که متاسفانه متشکل شده از چند فرد فوق العاده بی سواد در زمینه IT که هر تا بر سرشون نمیشه! فقط بلدن فیلتر کنن! اینقدر فیلتر کنید تا فیلتردونتون پاره بشه 🤣 مثلا الان تلگرام فیلتر کردید؟ با پراکسی وصلیم اونم با سرعت خوب💪 تازه فروردین ماه پروژه Ton تلگرام تکمیل میشه دیگه فیلتردونتون کار نمی کنه اصلا! مگر کل اینترنت قطع کنید که نشه استفاده کرد😂 پس آقای فیلترچی به قول مموتی آب بریز همونجا که .....
feedback
France
پروژه TON هیچ ارتباطی با فیلتر شدن یا نشدن ندارد
فیلتر شدن بلاکچین هم انجام شده و مشکلی ندارد، بلاکچین نمی تواند حاکمیت در اینترنت را زیرسوال ببرد، هیچ چیزی امکان این را ندارد
feedback
France
خواهیم دید
نسوز
الو الو 125
feedback
France
دوست عزیز بنده دارم علمی بحث می کنم نه مانند شما خاله بازی!
دارم می گم به لحاظ علمی چنین امکانی وجود ندارد و که یک عده بتوانند با یک چیزی مثل بلاک چین برای خودشان حاکمیت تعریف کنند، اساس بلاک چین هیچ چیز جدیدی نیست و در واقع همان شبکه تورنت هست که کاملا تحت کنترل دولت ها هست!
حالا اگر بحث علمی دارید بفرمایید؟!
محمد
feedback
یعنی کاملا مشخصه در این زمینه علم دارید .
Arash
feedback
Canada
متاسفانه در مورد فناوری اطلاعات کسایی تصمیم میگیرن و اظهار نظر می کنند که هیچ تخصصی درش ندارن و این به ضرر همه است.
feedback
France
حرف شما درست هست، اما فکر نمی کنید دلیل ارائه رایگان برخی خدمات دوست داشتن شما نیست!
در هر حال باید متخصصان به کار گرفته شوند، اما اینجا قوانین و احادیث 1400 سال پیش ارجحیت دارد!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام