۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶

کامپیوترتان چگونه تبدیل به زامبی می‌شود؟

ایتنا - مجرمان سایبری تلاش می کنند تا هزاران، ده‌ها هزار و حتی میلیون‌ها کامپیوتر را آلوده و سپس کنترل آنها را بدست گیرند.
کامپیوترتان چگونه تبدیل به زامبی می‌شود؟



در واقع کلمه بات نت از دو واژه "robot"  و "network" تشکیل شده است. مجرمان سایبری از تروجان‌های ویژه برای نقض امنیتی چندین کامپیوتر کاربران استفاده می‌کنند و کنترل کامل سیستم ها را به دست می گیرند و تمام دستگاه‌های آلوده شده توسط یک شبکه بات‌ها که مجرمان می‌توانند از راه دور آن را مدیریت کنند، سازماندهی می شود.  

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، بات‌نت‌ها چگونه می‌توانند سیستم‌های شما را تحت تاثیر قرار دهند؟
در اغلب موارد مجرمان سایبری تلاش می کنند تا هزاران، ده‌ها هزار و حتی میلیون ها کامپیوتر را آلوده و سپس کنترل آنها را بدست گیرند. این در حالی است که بات‌نت‌ها می توانند حملات گسترده‌تری را همانند  DDoS یا انکار سرویس توزیع شده را به بار آوردند.

در بسیاری از موارد مجرمان سایبری شبکه‌ای بزرگ از دستگاه‌های زامبی را ایجاد می کنند و برای ارائه دسترسی به آن شبکه زامبی (به صورت اجاره‌ای یا خرید) از دیگر مجرمان سایبری پول دریافت می کنند.
 

چگونه می توان از بات نت شدن بخشی از کامپیوتر خود جلوگیری کرد؟
نصب نرم افزارهای امنیتی ضدتروجان به شما کمک می کند تا در برابر انواع تروجان ها و سایبر تهدیدات محافظت شوید. محصولات لابراتوار کسپرسکی شما را از وجود هرگونه بات نت محافظت می‌کند.
کد مطلب: 52947
نام شما
آدرس ايميل شما