۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴

بدافزارهایی که به آیفون هم رحم نمی‌کنند!

ایتنا - این بدافزارها که مودم و روترهای اینترنت وای فای را هدف قرار داده‌اند به منظور دسترسی یافتن به اطلاعات شخصی و مالی کاربران توسعه داده شده‌اند.
بدافزارهایی که به آیفون هم رحم نمی‌کنند!


حملات بدافزاری گسترده به روترهای اینترنتی وای فای، بجز گوشی‌های اندرویدی، دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری از جمله گوشی‌های آیفون و رایانه‌های شخصی را نیز در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از ایسنا، حملات بدافزارها، باج افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیش‌ترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد.

حالا متخصصان امنیت سایبری فعال در آزمایشگاه‌های شرکت کاسپرسکی به تازگی اعلام کرده‌اند که یک بدافزار جدید در حملات سایبری گسترده‌ای که پیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی را هدف قرار داده بود، به‌روزرسانی شده و دستگاه‌های الکترونیکی بیشتری از جمله گوشی‌های iOS و  رایانه‌های شخصی را در معرض خطر هک قرار داده است.

این بدافزارها که مودم و روترهای اینترنت وای فای را هدف قرار داده‌اند به منظور دسترسی یافتن به اطلاعات شخصی و مالی کاربران توسعه داده شده‌اند.
بدافزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها شده است.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری کرد، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را برای آن‌ها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار "خرگوش بد" سرو صدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.
کد مطلب: 52944
برچسب ها: بدافزار آیفون
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام