۶
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

ایرانسل و همراه اول 4 میلیارد تومان جریمه شدند

ایتنا - رعایت حقوق مشترکین و حفظ محرمانگی اطلاعات آنها از اصول مصرح در پروانه اپراتورها بوده و هیچ گونه قصور و تقصیری در این حوزه قابل پذیرش نیست.
ایرانسل و همراه اول 4 میلیارد تومان جریمه شدند

به گزارش ایتنا از رگولاتوری، گزارشات واصله از مشترکین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل حاکی از آن بود در هنگام استفاده کاربران از اینترنت همراه و ورود به برخی سایت‌ها، شماره مشترکین در اختیار سایت پذیرنده قرار گرفته است.
از این رو طبق تاکید وزیر محترم ارتباطات مبنی بر پرهیز از هرگونه تعرض به حقوق و حریم شهروندی، موضوع جهت رسیدگی به سازمان فناوری اطلاعات ایران ارجاع شد و پس از بررسی فنی مسئله توسط مرکز ماهر مشخص شد، اپراتورهای مذکور با برخی از شرکت‌ها به منظور تسهیل در فرایند پرداخت برخط و ورود کاربران به سامانه های موردنیاز، شماره مشترکین را طبق روش Header Enrichment و با ضوابط خاص امنیتی در اختیار برخی شرکت‌های طرف قرارداد می گذاشتند، اما در این بین بدلیل اشتباه در تنظیمات امنیتی بعضی از شرکت‌های طرف قرارداد با اپراتور، موجبات سوءاستفاده از شماره مشترکین در راستای ارسال پیامک تبلیغاتی فراهم شده بود.

مطابق این گزارش پس از احراز تخلف صورت گرفته، ضمن اخطار به اپراتورهای تلفن همراه، خطای مورد اشاره رفع و با نظر به لزوم بررسی بیشتر و انجام تنظیمات امنیتی کامل‌تر، این سرویس در حال حاضر متوقف شده است.

لذا با عنایت به گزارش مرکز ماهر و توضیحات ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، نقض هدفمند حریم خصوصی مشترکین توسط اپراتورهای مذکور رخ نداده است ولی اشتباه و کاستی اپراتورهای تلفن همراه در کنترل موضوع و مشکلاتی که در تنظیمات این سرویس توسط شرکت‌های طرف قرارداد اپراتور وجود داشته است، موجب سوء استفاده شده است.
بر این اساس، بنابر مفاد موافقتنامه پروانه اپراتورهای تلفن همراه، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت ارتباطات سیار ایران هریک مشمول جریمه و به میزان حداکثر بیست میلیارد ریال می‌باشند، که با توجه به شرایط و ضوابط و مراحل تعریف شده در موافقتنامه پروانه اپراتورها، فرایند این موضوع در سازمان در حال انجام است و پس از تکمیل مراحل به اپراتورهای مذکور ابلاغ خواهد شد.

مطابق این گزارش، رعایت حقوق مشترکین و حفظ محرمانگی اطلاعات آنها از اصول مصرح در پروانه اپراتورها بوده و هیچ گونه قصور و تقصیری در این حوزه قابل پذیرش نیست و وزارت ارتباطات در صورت اثبات تخلف، حسب مقررات و مفاد پروانه اپراتورها اقدام خواهد کرد.

رگولاتوری همچنین در پایان تکید نموده که بدون شک یکی از کارآمدترین روش‌های نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه، استفاده از گزارشات و نظرات مردمی است که بر این اساس از مردم عزیز خواهشمندیم با دقت و حساسیت کامل، مواردی از این قبیل را از طریق سامانه ۱۹۵ به اطلاع سازمان برسانند.
  
کد مطلب: 52292
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
دم رایتل گرم که اطلاعات مردم به شرکت ها نداده
feedback
Iran, Islamic Republic of
رایتل یک شرکت ورشکسته هست دوست عزیز
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر ورشکسته هست پس چرا داره فعالیت می کنه؟
حامی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
اونم احتمالا کسی ازش نخواسته^_^
feedback
Iran, Islamic Republic of
جریمه شوند که چی بشود؟
پولش را از مردم می گیرند، جریمه معنا ندارد، این پول به کجا واریز شد
سعید
feedback
Iran, Islamic Republic of
انجام دادن کاربدون اطلاع وحساب کتاب باعث چنین اشتباهی میشه به این شکل نیست اگه یه مسیری رفتیم وبعدازان متوجه بشیم مسیرمون کلااشتباه بوده بایدبرگردیم اول فکرکن بعدمسیرتو بااطلاع کامل انتخاب کن درکاردولت ویاهرمسئول دیگه نبایدهمین طوری جلوبره وبعدمتوجه بشه مشکلات جدیدی بوجودامده درکارمسئولین این موضوع بادقت کامل بایدانجام بشه ولی برای مردم عادی این شکل نیست ممکنه یه مسیری چندباراشتباه برندواینکه ایرانسل وهمراه اول چنین اشتباهی راانجام دادنددیگه نبایدچنین اشتباهی انجام بدندوامیدوارم دیگه تکرارنشه من خودم طرفدارایرانسل هستم واز رایتل هم استفاده نمیکنم همراه اول هم خوبه ولی چون ازرایتل استفاده نکردم نمیدونم چطوری هست