۰
plusresetminus
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷

شکایت از اپلیکیشن کنترل تولد به خاطر بارداری‌های ناخواسته

ایتنا - طی سال گذشته 37 زن به دنبال اعتماد به این ابزار موبایلی باردار شده‌اند و هم‌اکنون این مسئله را به صورت قانونی پیگیری می‌کنند.
شکایت از اپلیکیشن کنترل تولد به خاطر بارداری‌های ناخواسته
یک اپلیکیشن کاربردی که برای کنترل تولد نوزاد ساخته شده است، به دادگاه عالی سوئد رفت؛ زیرا بر اساس آخرین گزارش‌ها اعلام شد در بین زنانی که به این اپلیکیشن اعتماد کرده بودند 37 مورد باروری ناخواسته صورت گرفته است و عامل اصلی این امر، عدم کارایی ابزار موبایلی مذکور بوده است.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، اپلیکیشن Natural Cycles که برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است، الگوریتم‌های پیچیده فناورانه را در کنار ریتم‌های پیشین مورد محاسبه قرار می‌دهد تا فرآیند تولید مثل را کنترل کند.

این نخستین اپلیکیشنی بود که سال گذشته در اروپا مجوز روش‌های پیشگیری از بارداری را دریافت کرد.
گفتنی است این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که زنان می‌بایست هر صبح دمای بدن خود را در آن ثبت کنند و با چند تنظیم دیگر، بتوانند جلوی بارداری را بگیرند.

شرکت توسعه دهنده این اپلیکیشن که دفتر مرکزی آن در شهر استکهلم واقع شده است، توسط خانم «الینا برگلاند» و همسرش «رائول شرویتز» مدیریت می‌شود.
این شرکت ادعا می‌کند که اپلیکیشن موبایل آنها در 93 درصد موارد به درستی عمل می‌کند و بدون هرگونه عوارض جانبی، نیاز به استفاده از ابزارهای جلوگیری را در افراد از بین می‌برد.

با این وجود استارت‌آپ مذکور هم اکنون یک پرونده قضایی را پیشِ روی خود می‌بیند.
یکی از روزنامه‌های محلی سوئد گزارش داد طی سال گذشته 37 زن به دنبال اعتماد به این ابزار موبایلی باردار شده‌اند و هم‌اکنون این مسئله را به صورت قانونی پیگیری می‌کنند.
 
کد مطلب: 51770
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام