۰
plusresetminus
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰

شکایت تازه از اپل و درخواست 1000 میلیارد دلار غرامت!

فردی با نام «ویولتا مایلیان» به کمک تیم وکلای خود به طور دقیق تقاضای 999،999،999،000 دلار خسارت کرده اند. بر اساس اعلام این گروه، اپل با اقدام به کاهش کارایی آیفون های قدیمی، کاربران را از استفاده موبایل های خود منع کرده و ارزش تلفن های هوشمند آنها را پایین آورده است.
شکایت تازه از اپل و درخواست 1000 میلیارد دلار غرامت!
در هفته های اخیر بررسی های متعددی پیرامون موضوع کاهش عمدی سرعت آیفون های قدیمی انجام شده است.
موضوع این بوده که اپل برای حفظ میزان شارژدهی آیفون‌هایی که باتریشان تا حدودی مستهلک شده، اقدام به کاهش سرعت کلاک پردازنده می کند تا بدین ترتیب عمر باتری افزایش یابد.
این مسئله تا به حال شکایت هایی از سوی کاربران را به همراه داشته و در نهمین شکایت مطرح شده، فردی ادعای خسارتی 1000 میلیارد دلاری از اپل داشته است.

به گزارش ایتنا این فرد که «ویولتا مایلیان» نام دارد با کمک تیم وکلای خود به طور دقیق تقاضای 999،999،999،000 دلار خسارت کرده‌اند.
بر اساس اعلام این گروه، اپل با اقدام به کاهش کارایی آیفون های قدیمی، کاربران را از استفاده موبایل های خود منع کرده و ارزش تلفن‌های هوشمند آنها را پایین آورده است.

به عقیده آنها اپل با این کار قصد دارد به طور غیر مستقیم به جای اینکه کاربران را به تعمیر موبایل راغب کند، آنها را به خرید موبایلی جدیدتر تشویق نماید.

اشاره می کنیم که پیش از این بسیاری از کاربران آیفون ادعا کرده بودند که تلفن‌های هوشمندشان با بروز رسانی مرتب سیستم‌ عامل، به مرور کندتر می‌شود. سپس در بررسی های دقیق «جان پول»، بنیان گذار گیک بنچ مشخص شد که این مسئله به علت کهنه شدن باتری است و در نسخه های اخیر سیستم عامل iOS اپل به منظور جلوگیری از خاموش شدن موبایل و برای افزایش شارژ دهی به طور عمدی سرعت کلاک پردازنده را کاهش می دهد.
این اقدام موجب کاهش شدید کاراریی آیفون های قدیمی تر می شود.

همچنین چندی بعد اپل با ارسال بیانیه ای موضوع کاهش سرعت آیفون های قدیمی را تأیید کرد.
هنوز مشخص نیست که آیا مایلیان و گروهش موفق خواهند شد این خسارت را از اپل دریافت کنند یا خیر. البته در هر حال با توجه به رقم عجیبی که آنها مطرح کرده اند، این مسئله بسیار بعید به نظر می رسد.


برای بهرمندی از اخبار و اطلاعات فناوری اطلاعات در کانال تلگرام ما عضو شوید:
 کلیک کنید @cdigit
 
 منبع شرکت کاریار ارقام
 
کد مطلب: 51485
برچسب ها: اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام