۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۴

هوش مصنوعی مخصوص تشخیص چهره، سیاست‌ها و IQ را تشخیص خواهد داد

ایتنا- رأی‌دهندگان این حق را دارند که آراء خود را به صورت خصوصی مطرح نمایند اما بنا به پژوهش‌های برخی از محققان، نمی‌توان در آن واحد به باورهای سیاسی اشخاص آمریکایی مبنی بر محافظه کار یا لیبرال بودن، پی برد اما تصاویر چهره افراد می‌تواند این مسئله را مشخص سازد.
هوش مصنوعی مخصوص تشخیص چهره، سیاست‌ها و IQ را تشخیص خواهد داد
میهال کاسینسکی، استاد دانشگاه استنفورد اذعان داشته که می‌توان به کمک هوش مصنوعی، جنسیت افراد را از طریق چهره‌خوانی پیش‌بینی کرد.
هوش مصنوعی همچنین با استفاده از تصاویر می‌تواند جهت‌گیری‌های سیاسی افراد، داشتن IQ بالا، داشتن رفتار مجرمانه، ویژگی‌های شخصیتی خاص و بسیاری از جزئیات و مشخصات فردی و شخصی فرد را تشخیص دهد.
به همین طریق این طرح می‌تواند به لحاظ اجتماعی، فوق العاده کارآمد باشد و به روند پیشگیری از جرائم کمک شایانی نماید.

به گزارش ایتنا از تاپ‌تک نیوز، کاسینسکی در یک مصاحبه جامع، برنامه‌های فوق‌العاده و گاها ناسازگار فناوری تشخیص چهره را مطرح کرد. وی انتظار دارد که این برنامه‌ها، در آینده‌ای نزدیک ارائه گردد.
کاسینسکی سوالات اخلاقی پیچیده‌ای در مورد از بین رفتن تدریجی حریم خصوصی و سوءاستفاده احتمالی از هوش مصنوعی در مورد اشخاص آسیب پذیر  مطرح کرد.

وی اذعان داشت: «چهره، نمایانگر طریف وسیعی از عوامل مانند سابقه زندگی، عوامل رشد و سلامتی انسان است. چهره‌ها، اطلاعات زیادی در مورد افراد می‌دهد و برنامه‌های کامپیوتری پیچیده با استفاده از مجموعه داده‌های وسیع می‌توانند از تمایلات و گرایش افراد پرده بردارد و ویژگی کلیدی افراد را با دقت بالا تشخیص دهند.»
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هوش مصنوعی گیدر کاسینسکی، الگوریتمی است که از تصاویر دوست‌یابی آنلاین برای ایجاد یک برنامه استفاده می‌کند و می‌تواند با بررسی تعدادی عکس، جنسیت و تمایلات افراد را با درصد بالایی تخمین بزند.»

اما هوش مصنوعی چهره‌خوانی جدید، می‌تواند با بررسی تصاویر افراد، تمایلات سیاسی آنها را تشخیص دهد. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، تمایلات سیاسی می‌تواند با ژنتیک یا عوامل رشد مرتبط باشد و به تمایزهای قابل توجه در چهره‌ها منجر شود.
کاسینسکی اشاره کرد که در پژوهش‌های خود دریافته است که «محافظه‌کاران از لیبرال‌ها جذاب‌ترند.» شاید به این خاطر باشد که افراد خوش‌چهره، مزایای بیشتری دارند و زندگی را بهتر می‌گذرانند.
 
کد مطلب: 50561
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام