۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
عضو دبیرخانه شرکت‌های FCP خبر داد

آینده صنعت ICT در خدمات ویدئویی و ارزش افزوده است

ارائه خدمات یکپارچه صوت، داده و ویدئو برای نخستین‌بار
ایتنا - پس از انقضای مدت ۱۰ ساله پروانه‌های فعالیت در حوزه ICT، دولت دو رویکرد کلی در حوزه ارتباطات ثابت و ارتباطات سیار را در پیش گرفت.
آینده صنعت ICT در خدمات ویدئویی و ارزش افزوده است


عضو دبیرخانه شرکت‌های FCP از ارائه خدمات یکپارچه صوت، داده و ویدئو توسط اپراتور چند نقشی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: طبق رفتار مصرف‌کنندگان آینده صنعت ICT در خدمات ویدئویی و ارزش افزوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، علی اصغر طراوتی در یک نشست خبری وضعیت فعلی حوزه فناوری اطلاعات در کشور و آمار دسترسی به ارتباطات ثابت و ارتباطات موبایل را را تشریح کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد خانوارهای کشور به اینترنت دسترسی دارند و پوشش شبکه تلفن همراه به ۹۵ درصد رسیده است. نسبت تعداد مشترکین تلفن همراه به جمعیت کشور نیز به حدود ۸/۹۹ درصد و تعداد افراد دارای دسترسی به تلفن ثابت به حدود ۷/۹۸ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این وضعیت بر کسب و کارهای جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات نیز تاثیرگذار بوده که در نتیجه شاهد توسعه مفاهیمی از جمله استارت‌آپ‌ها و شتاب دهنده‌ها هستیم؛ از این رو بازار ICT در سبد مصرفی خانوار و حتی در حوزه‌های سازمانی (B2B) قابل چشم‌پوشی نیست.

وی با اشاره به تغییر روند سیاست‌گذاری حاکمیتی در حوزه ICT پس از ۱۰ سال، توضیح داد: پس از انقضای مدت ۱۰ ساله پروانه‌های فعالیت در حوزه ICT، دولت دو رویکرد کلی در حوزه ارتباطات ثابت و ارتباطات سیار را در پیش گرفت. در حوزه ارتباطات ثابت سیاست تجمیع مجوزها و تمرکز بر ایجاد اپراتورهای بزرگ در دستور کار قرار گرفت که منجر به صدور پروانه FCP (اپراتور ارتباطات ثابت) شد. در حوزه ارتباطات سیار نیز در کنار ۳ اپراتور اصلی تلفن همراه، پروانه جدید MVNO (اپراتورهای مجازی تلفن همراه) صادر شد تا روی شبکه‌ اپراتورهای همراه اصلی، در بازار اختصاصی و کوچک‌تر متناسب با نیاز یک جامعه هدف محدودتر سرویس ارائه کنند.

این عضو دبیرخانه شرکت‌های FCPبا اشاره به چشم‌انداز آتی صنعت ICT در کشور، خاطرنشان کرد: رفتار مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که آینده صنعت ICT در توسعه محصولات مبتنی بر خدمات ویدئویی و خدمات ارزش افزوده است. از این رو به عنوان یک هلدینگ ICT با دارا بودن انواع پروانه‌های حوزه ICT شامل مجوز ارتباطات ثابت، ارتباطات اینترنتی، دیتاسنتر، خدمات ماهواره‌ای، پرداخت الکترونیکی، تولید نرم‌افزار، تامین تجهیزات و خدمات ارزش افزوده پرداخت، ارائه نخستین خدمات یکپارچه صوت، داده و ویدئو را آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در این باره علاوه بر مجوزهای موجود، توافق‌هایی با اپراتورهای IPTV (تلویزیون تعاملی) منعقد شده و علی‌رغم رقابت اپراتورهای FCP بر سر ارائه خدمات جدید و ظاهر شدن در قالب اپراتورهای چند نقشی، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم نخستین اپراتور ارائه دهنده خدمات یکپارچه حوزه صوت، داده و ویدئو در کشور باشیم.
کد مطلب: 47169
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام