۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴

۶۳ درصد دانشگاه‌های بریتانیا هدف حملات باج‌افزاری

ایتنا - «مرکز آزادی اطلاعات» اعلام کرد با همکاری SentinalOne بررسی مذکور را در 71 دانشگاه بریتانیایی انجام داده است.
۶۳ درصد دانشگاه‌های بریتانیا هدف حملات باج‌افزاری


دانشگاه‌های بریتانیا یکی از اهداف اصلی هکرها محسوب می‌شوند و نتایج حاصل از یک بررسی جدید نشان داد این مراکز آکادمیک طی ۱۲ ماه گذشته ۲۱ بار مورد حمله باج‌افزارها قرار گرفته‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، این گزارش را «مرکز آزادی اطلاعات» منتشر کرد و توضیح داد که بررسی‌های خود را با همکاری مرکز امنیتی SentinalOne در ۷۱ دانشگاه بریتانیایی انجام داده است.

در پایان بررسی مشخص شد ۶۳ درصد مراکز آکادمیک این کشور مورد حمله باج‌افزارها قرار گرفته‌اند و در یک سال گذشته ۵۶ درصد حملات به آنها با موفقیت انجام شده است.

از بین ۷۱ دانشگاه بریتانیایی ۱۳ مورد در این زمینه پاسخی ندادند. زیرا این گونه حملات آسیب‌های جدی به اطلاعات آنها وارد کرده بود و مشکلات مالی فراوان برای آنها به وجود آمده بود.

 

در این میان کالج پادشاهی لندن و دانشگاه آکسفورد اظهار داشتند روی سیستم‌های شبکه‌ای خود از هیچ برنامه‌ امنیتی و ضدویروس استفاده نمی‌کنند تا با چنین حملاتی مقابله کنند.

کالج لندن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مرکز آکادمیک ما هرگونه خبر را در این زمینه تکذیب می‌کند و خود را به آخرین سیستم‌های امنیتی مجهز کرده است. سیاست‌های شبکه و امنیت IT ما به درستی تعریف شده است و هیچ مشکلی را در این زمینه پیش‌روی خود نمی‌بینم.»
 
کد مطلب: 45120
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام