۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹

تجربیات کشورهای مختلف در طرح دولت الکترونیک بکارگرفته می‌شود

ایتنا- معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار امیدواری کرد که تا آخر خردادماه بنا بر قولی که به رئیس‌جمهور داده‌ایم زیرساخت‌های اساسی توسعه دولت الکترونیک رونمایی می‌شود که درحال حاضر پایلوت‌های آن در حال اجراست.
تجربیات کشورهای مختلف در طرح دولت الکترونیک بکارگرفته می‌شود


معاون سازمان فناوری اطلاعات از بکارگیری تجربیات کشورهای مختلف در حوزه دولت الکترونیک خبرداد و گفت:‌ حضور کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT رشد دو برابری محتوا، سرویس و اشتغال را به همراه دارد.


به گزارش ایتنا از مهر، رضا باقری اصل گفت: با کشورهایی که در موضوع دولت الکترونیک و هویت الکترونیک تجربیات خوبی داشته‌اند ارتباط برقرار می‌کنیم و از بستر تجاربی که به کشور ما قابل انتقال است و قابلیت تطبیق و بومی‌سازی دارد نیز استفاده می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در تمامی اجلاس‌های مربوط به حوزه دولت الکترونیک شرکت می‌کنیم و همچنین با کشورهای اول شاخص دولت الکترونیک همچون کره و سایر کشورها نیز تعامل داریم و آنچه را که قابلیت انتقال به ایران داشته باشد، با حفظ تمامیت و امنیت کشور، به کار می‌گیریم.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار امیدواری کرد که تا آخر خردادماه بنا بر قولی که به رئیس‌جمهور داده‌ایم زیرساخت‌های اساسی توسعه دولت الکترونیک رونمایی می‌شود که درحال حاضر پایلوت‌های آن در حال اجراست.

باقری اصل بر پروژه‌هایی چون گذرگاه ملی تبادل اطلاعات اشاره کرد و افزود: طبق این پروژه دستگاه‌های اجرایی بدون اینکه دو به دو با هم ارتباطات برقرار کنند، فقط کافی است سرویس الکترونیکی خودشان را بنا بر استانداردهای کمیسیون دولت الکترونیک، مبادله کنند.

وی به پروژه پرتال ملی خدمات ملی دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه به وزیر ارتباطات ارائه شده و خدمت معاون اول و رئیس‌جمهور نیز ارائه می‌شود که به زودی زمان بهره‌برداری آن اعلام خواهد شد و تمامی شناسنامه‌های خدمات احصاء شده و لینک خدماتی که در پشت این شناسنامه‌ها قرار دارد، در پرتال قابل دسترسی مردم خواهد بود.

باقری اصل به پروژه کارپوشه ملی ایرانی اشاره کرد و گفت: این پروژه براساس آئین‌نامه دولت در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات انجام می‌شود و دسترسی مردم به خدمات یکپارچه را فراهم می‌کند و مردم می‌توانند در یک پنجره واحد تمام آنچه را که از دولت می‌گیرند دریافت کنند.

وی اصل چارچوب ملی معماری را یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام معرفی کرد و گفت: این پروژه شامل چارچوب تعامل‌پذیری اطلاعات دولت و پرتال ملی داده‌های آزاد دولت است که تا پایان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و از آنجا به بعد تکالیف دستگاه‌های اجرایی برای اینکه خدمتشان را در این بستر ملی فراهم کنند، آغاز می‌شود.
کد مطلب: 42341
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام