۰
plusresetminus
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
وزیر ارتباطات:

در فیلترینگ هوشمند فقط امنیت حریم خصوصی مورد تأکید است

ایتنا- خوشبختانه در اساس کار تلگرام و سیاست‌های این شرکت اعلام شده که کانال‌های غیراخلاقی جزو سیاست‌هایشان نیست.
در فیلترینگ هوشمند فقط امنیت حریم خصوصی مورد تأکید است


وزیر ارتباطات با اشاره به طرح فیلترینگ هوشمند گفت: بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که به ارائه مطالب و مقالات مفیدی می‌پردازند اما در بخش‌هایی از آنها صفحات غیراخلاقی وجود دارند. با این وجود درست نیست بخاطر اینکه ۱۰ درصد از یک سایت غیراخلاقی است کل سایت بسته شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی درباره قطع بسته‌های تخفیفی اپراتورهای اول و دوم که در قالب خدمات ارتباطی این اپراتورها به مردم ارائه می‌شد با بیان اینکه خود اپراتورهای تقاضای قطع این خدمات را داشتند، اظهار کرد: شبکه‌های اپراتورهای تلفن همراه در جریان رقابت‌ با یکدیگر در ارائه طرح‌های تخفیفی با اختلالاتی مواجه شدند که در نهایت خودشان درخواست کردند که رگولاتوری‌های وزارت ارتباطات این بسته‌ها را کنترل کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه اپراتورهای طرح‌های ترجیحی از نظر قیمت و کیفیت برای مردم ارائه کنند، موافق هستیم اما شرط ارائه این طرح‌ها آن است که قابل اجرا باشند و مردم به زحمت نیفتند.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد طرح فیلترینگ هوشمند این وزارتخانه با تأکید بر اینکه در این طرح فقط بحث امنیت حریم خصوصی افراد مورد توجه است، اظهار کرد: بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که به ارائه مطالب و مقالات مفیدی می‌پردازند اما در بخش‌هایی از آنها صفحات غیراخلاقی وجود دارند.

واعظی با تأکید بر اینکه اقدام درستی نیست که بخاطر اینکه ۱۰ درصد از یک سایت غیراخلاقی است کل سایت بسته شود، ادامه داد: در حال حاضر در حال همکاری با مراکز دانشگاه هستیم که با طراحی طرحی به گونه‌ای عمل شود که تنها بخش‌ها و صفحات غیراخلاقی سایت‌ها فیلتر شوند.

وی همچنین در مورد فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام،‌ گفت: خوشبختانه در اساس کار تلگرام و سیاست‌های این شرکت اعلام شده که کانال‌های غیراخلاقی جزو سیاست‌هایشان نیست.

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که حاضرند با همه کشورها در زمینه مسدود کردن این صفحات همکاری داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد زمان اجرای فیلترینگ تلگرام، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند فیلترینگ هوشمند همه شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها به صورت همزمان به اجرا درمی‌آید.

واعظی در پایان در مورد زمان اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، اظهار کرد: اجرای این طرح بستگی به کار دانشگاه‌ها در این مورد دارد و زمان خاصی برای این موضوع پیش‌بینی نشده است.
کد مطلب: 41307
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام