۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۱

سلطه ایسوس و گیگابایت بر بازار مادربرد

ایتنا- آمار منتشر شده از میزان فروش مادربرد در سطح جهانی نشان از این دارد که علیرغم کاهش فروش کامپیوترهای خانگی، شرکت‌های ایسوس و گیگابایت بر بازار تسلط دارند.
سلطه ایسوس و گیگابایت بر بازار مادربرد


آمار منتشر شده از میزان فروش مادربرد در سطح جهانی نشان از این دارد که علیرغم کاهش فروش کامپیوترهای خانگی، شرکت‌های ایسوس و گیگابایت بر بازار تسلط دارند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از مرکز خبری تحلیلی digitimes، بر اساس گزارش‌ها، کمپانی‌های ایسوس تک و گیگابایت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۴.۲ و ۴.۵ میلیون مادربرد از برند خود را به بازار عرضه خواهند کرد. این رقم به ترتیب ۵ و ۱۰ درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال گذشته بیش‌تر بوده اما در طول یک سال قاعدتا کاهش خواهد داشت.

با توجه به کاهش تقاضای بازار برای کامپیوترهای شخصی و سخت‌افزار آن‌ها، میزان عرضه مادربردهای کامپیوترهای خانگی از ۶۹ میلیون عدد در سال ۲۰۱۴ به تعداد ۵۴ میلیون در سال ۲۴ کاهش داشته است. این در حالی است که عرضه این قطعات در کشور چین به‌تنهایی در این سال‌ها از ۲۸ میلیون عدد به ۲۶ میلیون عدد رسیده است.


علاوه بر این میزان سود شرکت‌های عرضه کننده رده دوم در زمینه مادربردها مانند کمپانی‌های نظیر الیت گروپ، بیواستار، ام اس آی و... نیز در سال ۲۰۱۵ نسبت به ۲۰۱۴ کاهش یافته است.

در ادامه این روند، انتظار می‌رود که تعداد عرضه مادربردها در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۵۰ میلیون عدد کاهش پیدا کند، این در حالی است که کمپانی‌های ایسوس و گیگابایت هر دو قادرند تا میزان عرضه خود را تا ۱۷ میلیون نگه دارند.

علاوه بر این کمپانی چینی اوندا در پی برنامه‌های خود تصمیم دارد تا بازار تولید مادربردها را ترک کند و این در حالی است که کمپانی بیواستار نیز تمرکز خود را بر روی کامپیوترهای صنعتی و ابزار پزشکی خواهد گذاشت.
 
کد مطلب: 40812
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام