۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴

استفاده ناآگاهانه از اینترنت باعث شکاف نسل‌ها می‌شود

ایتنا- فرزندان در مقایسه با والدین با وجود اینکه در یک فضای فرهنگی زندگی می‌کنند اطلاعات، گرایش‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند، عوامل متعددی بر این پدیده تأثیر گذارند و این شکاف را روز به روز بیشتر می‌کنند.
استفاده ناآگاهانه از اینترنت باعث شکاف نسل‌ها می‌شود


رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: اینترنت شکاف میان نسل‌ها را بیشتر کرده است و اکنون شکاف میان نسل دوم و سوم علاقمند به اینترنت نیز آشکار شده، به گونه‌ای که هیچ یک زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند.


سرهنگ "سیدموسی حسینی" در مورد تاثیرات فضای مجازی در زندگی روزمره و تغییر رفتار انسان‌ها در مواجهه با این فضا چنین عنوان کرد : امروزه با ورود وسایل و تکنولوژی‌های جدید به عرصه خانواده‌ها شاهد این هستیم که والدین و فرزندان ساعت‌های متمادی در کنار یکدیگر می‌نشینند، بدون آنکه حرفی برای گفتن داشته باشند، حتی در محافل خانوادگی و مهمانی‌های فامیلی هرکس مشغول و سرگرم استفاده از دنیای مجازی است و گفتگو‌های رودررو به حداقل رسیده است.

رئیس پلیس "فتا" استان اظهار كرد: ما دیگر کمتر نشانه‌هایی از آن نوع خانواده‌هایی را داریم که والدین و فرزندان دور هم نشسته و درباره موضوعات مختلف خانوادگی و کاری با هم گفتگو کرده و نظرات همدیگر را راجع به موضوعات مختلف جویا شوند.

سرهنگ "حسینی" افزود: در شرایط فعلی روابط موجود میان والدین و فرزندان به سردی گرائیده و دو نسل به دلیل داشتن تفاوت‌های اجتماعی و تجربه‌های مختلف زندگی را از دیدگاه خود نگریسته و مطابق با بینش خود آن را تفسیر می‌کنند.

وی ادامه داد: نسل دیروز (والدین) احساس دانایی و با تجربگی می‌کند و نسل امروز (فرزندان) که خواهان تطابق با پیشرفت‌های روز است، در برابر آنها واکنش نشان می‌دهد و چون از پس منطق و نصیحت‌های ریشه‌دار و سرشار از تجربه آنها بر نمی‌آید به لجبازی روی می‌‌آورد.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: امروزه سرعت تکنولوژی شکاف بین نسل فرزندان و والدینشان را بسط داده است و در حال حاظر میزان گفتگو در بین اعضای خانواده به شدت محدود شده است که این می‌تواند آسیب‌زا باشد.

سرهنگ "حسینی" خاطرنشان كرد: فرزندان در مقایسه با والدین با وجود اینکه در یک فضای فرهنگی زندگی می‌کنند اطلاعات، گرایش‌ها و رفتارهای متفاوتی دارند، عوامل متعددی بر این پدیده تأثیر گذارند و این شکاف را روز به روز بیشتر می‌کنند.

وی گفت: سرعت تحولات و بسط ارتباطات با جهان توسعه‌یافته، توجه بیشتر جوانان به برنامه‌های جهانی ‌شدن فرهنگ، رسانه‌ها، گسترش روز افزون انجمن‌ها و کانون‌هایی غیر از کانون خانواده برای پیوستن و تعلق یافتن جوانان به آن‌ها و غیره از آن جمله است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از همشهریان درخواست كرد: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل : fars_fata@police.ir و یا تلفن: ۲۱۸۳۹۳۰-۰۷۱ بخش تماس با پلیس "فتا" گزارش دهند.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 40766
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام