۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
رmیس سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد

کاربران، موتورهای جست‌وجوی ایرانی را در صفحه خود قرار دهند

ایتنا- جهانگرد: کاربران باید با حمایت ازموتورهای جست وجوی ایرانی به تقویت آنها کمک کنند.
کاربران، موتورهای جست‌وجوی ایرانی را در صفحه خود قرار دهند


نصرالله جهانگرد در بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره‌ استفاده از موتورهای جست‌وجوگر ایرانی اظهار کرد: ما برای شبکه ملی اطلاعات‌مان باید ابزارهایی تولید کنیم که به ما کمک می‌کند در اندازه‌های ملی استقلال داشته باشیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، جهانگرد افزود: موتورهای جست‌وجو‌گر، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی ابزارهای یک شبکه مستقل است البته از نظر کاربرد، ظرفیت، شرایط بازار و رقبا همه موثر هستند و پیشنهاد ما به کاربران ایرانی این است که حتما موتورهای جست‌وجوگر ایرانی را در صفحه خود بگذارند و با آن جست‌وجو کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که با جست‌وجوهای بیشتر اطلاعات بیشتری توسط موتورهای جست‌وجو جذب می‌شود، ادامه داد: همان کاری که ما با گوگل می‌کنیم و باعث تقویت‌اش می‌شویم می‌توانیم با حمایت ملی باعث تقویت موتورهای جست‌وجوی ایرانی هم شویم.

جهانگرد با بیان این‌که همه این موتورهای جست‌وجو توسط بنگاه‌های خصوصی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اگر بتوانیم با همیاری همه کاربران باعث افزایش کاربرد این موتورها شویم، مخازن اطلاعاتی آنها به تدریج قوی‌تر خواهد شد و بهتر پاسخ می‌دهند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: ممکن است روز اول درصدی از کلمات را به نفع مطلوب نشان ندهد، اما قطعا دفعات بعد این کار به درستی انجام می‌شود، چرا که سیستم این موتورها آموزش با عمل است و ما انتظار داریم که کاربران از این ابزارها بهترین استفاده را کنند.

وی همچنین درباره‌ میزان سرمایه‌گذاری در موتورهای جست‌وجوگر ایرانی افزود: نمی‌دانیم که به‌طور کلی چقدر در این موتورها سرمایه‌گذاری شده، اما برای مثال ما در سال گذشته در بخش دولتی حدود سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که این بخشی از کل سرمایه‌گذاری انجام شده است.

جهانگرد درباره‌ شعار در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مبنی بر «صداقت، اعتماد و اعتبار» اظهار کرد: این شعار بسیار استراتژیک اعلام شده، چرا که اگر صداقت در خبر نباشد ارزشی نخواهد داشت.

به گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات اصیل‌ترین شاخص برای خبر درستی آن است و طبیعتا شنونده به آورنده خبر درست، اعتماد پیدا می‌کند و در عین حال آن خبرگزاری معتبر می‌شود.
کد مطلب: 39242
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Romania
استفاده نمی کنیم مگه زوره?
گوگل ول کنم بیام پارسی جو یا همون پارسی سانسور استفاده کنم؟!!
من یه دهه هفتادی هستم و می خوام از موتور جستجوهای گوگل و یاهو استفاده می کنم.
پارسی جو حتی سایت دانشگامو باز نمی کنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام