۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶

آزمایش‌های روسیه در زمینه اینترنت

ایتنا- آیا روسیه قصد دارد جریان خروج اطلاعات از کشور خود از طریق اینترنت را متوقف کند؟
آزمایش‌های روسیه در زمینه اینترنت


روسیه در تلاش است تا احتمال حذف خود از اینترنت را با هدف ممانعت از جریان اطلاعاتش از میان کشورهای خارجی مورد بررسی قرار دهد.


براساس گزارش فاكس‌نيوز،‌ متخصصان ارشد براين باورند آزمايش‌هاي انجام شده در راستاي قطعي سراسري جريان اطلاعات در روسيه انجام شده‌اند.


آندره سمريكف مدير كل شركت اپراتور Er تله‌كام در مصاحبه با يك روزنامه RBK گفت از وزارت ارتباطات و سازمان ملي تنظيم مقررات اينترنت روسيه دستور مسدود كردن ترافيك به سوي كشورهاي خارجي را با استفاده از سيستم كنترل ترافيك با نام DPI دريافت كرده‌است.
هدف؛ بررسي وضعيت اينترنت روسيه پس از قطع شدن از اينترنت جهاني بوده‌ است.

مقامات روسيه انجام چنين آزمايشي را انكار كرده‌اند. با اين‌همه RBK گزارش كرده‌است كه در ماه جولاي گذشته آزمايش‌هاي مشابهي انجام گرفته‌است،‌ در اين آزمايش نيز وزارت دفاع و وزارت كشور روسيه با همكاري يك اپراتور موبايل بقاي اينترنتي ملي متشكل از نام‌هاي دامنه روسي را در شرايط انزوا از اينترنت جهاني مورد بررسي قرار دادند.

گفته مي‌شود ولاديمير پوتين نيز به منظور ارزيابي توانايي‌هاي اينترنتي كشور در شرايط قطع شدن از اينترنت جهاني دستور آزمايش‌هايي را صادر كرده‌است. آزمايش‌هايي كه به ايجاد زيرساختارهاي پشتيبان براي اطمينان از حفظ عملكرد اينترنت پس از قطعي از شبكه جهاني منجر شده‌است.
کد مطلب: 38764
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام