۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
معاون وزیر ارتباطات:

فعالیت 1400 شرکت در فضای ICT کشور

ایتنا- عمیدیان: ما به دنبال آن هستیم که در قالب صدور پروانه‌های FCP در این مجموعه شاهد نوعی تجمیع باشیم.
فعالیت 1400 شرکت در فضای ICT کشور


رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فعالیت بیش از ۱۴۰۰ شرکت در فضای ICT کشور خبر داد و گفت: در حوزه اپراتورهای مجازی نیز تاکنون ۵۱ شرکت برای دریافت مجوزهای لازم اعلام آمادگی کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اصغرعمیدیان صبح امروز در نشست خبری وزیر ارتباطات به پاسخگویی به برخی سوالات رسانه‌ها پرداخته و اظهار کرد: تاکنون ۵۱ شرکت برای دریافت مجوزهای لازم در حوزه اپراتور مجازی (MVNO) ثبت‌نام کرده‌اند.

نکته‌ مهم هم آنکه معمولا این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این فضا مباحث اقتصادی را به خوبی مورد توجه قرار داده و اگر منافع آنها درحد معقول در این فضا حفظ نشود، به این حوزه ورود نمی‌کنند.

وی با یادآوری فعالیت شرکت‌های متعدد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اظهار کرد: اکنون ما به دنبال آن هستیم که در قالب صدور پروانه‌های FCP در این مجموعه شاهد نوعی تجمیع باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث اتمام زودهنگام بسته‌های اینترنتی برخی مشترکان اشاره کرد و از طراحی نرم‌افزاری برای بررسی حجم مصرف شده کاربران خبر داد.

عمیدیان با تاکید بر این‌که در حال حاضر در زمینه‌ بسته‌های اینترنتی و هزینه‌های اینترنت آزاد اپراتورهای موبایل تفاوت قیمت قابل توجهی وجود دارد، اظهار کرد: در گذشته قیمت هر کیلوبایت اینترنت موبایل ۱۵ تومان بود که اکنون این رقم در اینترنت موبایل به حدود نیم ریال رسیده و در بسته‌های مختلف قیمت آن کمتر از یک دهم ریال است.

بنابراین قیمت اینترنت تا حدود ۳۰ برابر کاهش پیدا کرده، اما لازم است مشترکان به این نکته هم توجه داشته باشند که هزینه‌هایی که بابت به‌روزرسانی‌نرم‌افزارهای موجود بر روی گوشی‌های تلفن همراه صرف می‌شود هزینه قابل توجهی خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره‌ وضعیت مجوز شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلویزیون اینترنتی مطرح شده بود، تصریح کرد: باید به جز تعریف پخش برنامه و ارتباطات که هر یک از آنها تعاریف استاندارد و به‌روز خود را دارند توجه کرد، چرا که پخش برنامه یک تعریف دارد و بحث ارتباطات موضوعی دیگر است.

در حوزه پخش آثار صدا‌وسیما طبیعی است که این سازمان می‌تواند تمام مجوزهای مربوطه را صادر کند، اما باید توجه داشت که زمانی که بحث ارتباطات مطرح می‌شود جریانی دوسویه پیش می‌آید و براین اساس لازم است مقررات مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته او صدا‌وسیما می‌تواند به‌طور مستقل مجوز پخش برنامه‌های خود را صادر کند، اما اگر قرار باشد برای این بخش از شبکه ارتباطی کشور بهره گرفته شود، لازم است مقررات مربوطه مورد قبول این سازمان قرار گیرد.
کد مطلب: 38637
نام شما
آدرس ايميل شما