۰
plusresetminus
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵

جاسوسی ستاد ارتباطات انگلیس از تمامی کاربران اینترنت

ایتنا- سایت اینترسپت برنامه Karma Police را بزرگ‌ترین برنامه جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت لقب داده است.
جاسوسی ستاد ارتباطات انگلیس از تمامی کاربران اینترنت


اگر شما جزء افرادی هستید که از سال ۲۰۰۷ به بعد از وب استفاده کرده‌اید ستاد ارتباطات انگلیس به احتمال بسیار زیاد از شما جاسوسی کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، اسناد جدیدی که در سایت اینترسپت متعلق به ادوارد اسنودن و گلن گرینوالد منتشر شده نشان می‌دهد که برنامه‌ای موسوم به Karma Police توسط ستاد ارتباطات دولت انگلیس برای جاسوسی از تمامی کاربران اینترنت طراحی شده است.

در قالب این برنامه تمامی عادات کاربری افراد در جهان مورد بررسی و جاسوسی قرار گرفته است.

سایت اینترسپت این برنامه جاسوسی را بزرگترین برنامه جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت لقب داده است. زیرا در قالب برنامه یاد شده از تمامی کاربران قابل رویت در فضای مجازی جاسوسی شده است.

برنامه Karma Police در ابتدا برای جاسوسی از کاربرانی طراحی شد که به شبکه‌های رادیویی اینترنتی گوش می‌کردند و ماهیت تحقیقاتی داشت تا مشخص شود چه افرادی از رادیوهای اینترنتی برای انتشار پیام‌های تبلیغاتی نامناسب استفاده می‌کنند.

ستاد ارتباطات انگلیس از این طریق قصد داشت اطلاعاتی در مورد محتوای مذهبی و اسلامی در فضای مجازی و افرادی که به این اطلاعات گوش می‌کنند یا آنها را جمع‌آوری می‌کنند، گردآوری کند.

گام بعدی شناسایی حساب‌های کاربری این افراد در اسکایپ و حساب‌های کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی بود.

بر طبق اسناد ستاد ارتباطات دولت انگلیس تا سال ۲۰۰۹ از طریق این برنامه جاسوسی بیش از ۱.۱ تریلیون مورد جاسوسی از مرورگرهای اینترنتی کاربران صورت گرفته است.

تا سال ۲۰۱۰ از طریق این سیستم هر روز ۳۰ میلیارد سابقه در مورد هر کاربر جمع‌آوری شد.

این سوابق متادیتا ترافیک اینترنت هر کاربر بوده است. بر طبق سند دیگری حجم اطلاعات مورد جاسوسی تا سال ۲۰۱۲ به ۵۰ میلیارد مورد در روز رسید.

از جمله دیگر اطلاعات جمع‌آوری شده از این طریق می‌توان به آدرس‌های IP افراد بازدیدکننده از سایت‌های مختلف و همین‌طور کوکی‌های هر سایت اشاره کرد.

در مورد افراد مورد تعقیب تلاش شده بود تا رابطه بازدیدهای آنها از سایت‌های مختلف مشخص شود و حتی تبلیغات آنلاینی که برای آنها به نمایش گذاشته شده بود نیز شناسایی شود.

ستاد ارتباطات انگلیس با تجزیه و تحلیل مجموعه اطلاعات سرقت شده تلاش می‌کرد الگوی زندگی افراد هدف را ترسیم کند.

سایت‌هایی که بیش از دیگر سایت‌ها بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته‌اند عبارتند از فیس‌بوک، مایکروسافت، امازون، یوتیوب، رد ایت، ورد پرس، یاهو، گوگل ، رویترز، سی.ان.ان، بی.بی.سی، خدمات مشهور ایمیل و برخی سایت‌های مشهور هرزه‌نگاری.
کد مطلب: 38335
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام