۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲

سازمان‌ها هر مشکل امنیتی را در ۱۰۳ روز وصله می‌کنند

ایتنا - این گزارش نشان داد که طی 20 سال گذشته مایکروسافت بیشترین اقدام را برای رفع مشکلات امنیتی انجام داده است.
سازمان‌ها هر مشکل امنیتی را در ۱۰۳ روز وصله می‌کنند


مطالعه جدید در زمینه آسیب‌پذیری‌های سایبری و خطرات مرتب نشان داده است که صنعت خدمات مالی به طور میانگین ۱۷۶ روز را سپری می‌کند تا مشکلات امنیتی خود را وصله کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی.نت، شرکت NopSec از بزرگ‌ترین مراکز تحقیقاتی جهان در حوزه تهدیدهای سایبری بیش از ۶۵ هزار آسیب‌پذیری امنیتی شناخته شده طی دو دهه گذشته را مورد بررسی قرار داد و گزارش مربوط به آن را منتشر کرد.

در این گزارش اولویت‌های اصلی سایبری و تهدیدهای جدی برای سازمان‌ها مشخص شد و کارشناسان نشان دادند که هر یک از تهدیدها تا چه اندازه می‌توانند برای یک سازمان جدی باشند.

لازم به ذکر است لیست ۶۵ هزار تهدید سایبری مربوط به دو دهه گذشته از «پایگاه داده ملی آسیب‌پذیری» وابسته به دولت آمریکا استخراج شد. این سازمان وظیفه استانداردسازی نرم‌افزاری و مدیریت داده‌ها را برعهده دارد.

 

مرکز NopSec با بررسی اطلاعات مربوط به ۲۰ سال گذشته دریافت که صنایع مختلف در مقابل تهدیدهای سایبری عکس‌العمل‌های متفاوت نشان می‌دهند و برای وصله کردن هر یک از اختلالات امنیتی اقدامات گوناگونی را دنبال می‌کنند.

این گزارش نشان داد که طی ۲۰ سال گذشته مایکروسافت بیشترین اقدام را برای رفع مشکلات امنیتی انجام داده است و سازمان‌های جهانی هم با نرم‌افزارهای این شرکت بیش از دیگر محصولات درگیر بوده‌اند.

با این وجود شرکت‌های اوراکل، Sun Java و Adobe در جریان اختلالات سایبری و امنیتی سازمان‌ها نقش مهم برعهده داشته‌اند و ابزارهای آنها به میزان قابل ملاحظه عامل بروز مشکلات امنیتی بوده است.

مرکز NopSec اعلام کرد یک سازمان برای حل هر مشکل امنیتی و وصله کردن آن به طور میانگین ۱۰۳ روز را پشت‌سر می‌گذارد.
این در حالی است که استاندارد تعریف شده برای وصله کردن هر گونه آسیب‌پذیری امنیتی ۵۰ روز است.
 
کد مطلب: 36408
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام