۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰

گوگل جلوی نصب نرم‌افزارهای آلوده روی کروم را می‌گیرد

ایتنا - بیش از 50 هزار افزونه و 34 هزار ابزار کاربردی آلوده با قابلیت انتشار آگهی‌های ناخواسته روی مرورگر Chrome موجود است.
گوگل جلوی نصب نرم‌افزارهای آلوده روی کروم را می‌گیرد


نتایج حاصل از مطالعه جدیدی که شرکت گوگل انجام داد مشخص کرد از هر ۲۰ کاربر اینترنتی یک نفر به آگهی‌افزارها آلوده می‌شود تا بر این اساس تبلیغات ناخواسته روی صفحات اینترنتی برای او منتشر شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گاردین، شرکت گوگل قابلیت جدیدی ارائه کرده است تا جلوی فعالیت‌ نرم‌افزارهای ناخواسته اینترنتی را بگیرد که البته این قابلیت می‌تواند در قالب یک افزونه کاربردی به مرورگر اینترنتی گوگل اضافه شود.

گوگل در آخرین اقدام خود بیش از ۲۰۰ افزونه فریبنده و جعلی مربوط به مرورگر اینترنتی Chrome را حذف کرد و با در نظر گرفتن قابلیت‌های جدید امکان را به وجود آورد تا هنگام بروز هرگونه مشکل، پیام‌های هشدار دهنده به کاربران ارسال شود.

بر این اساس هر زمان که یک نرم‌افزار ناخواسته یا آلوده روی رایانه شخصی نصب شود، مرورگر گوگل به صورت خودکار هشدارهای لازم را منتشر می‌کند.

 

گوگل بر اساس آخرین تحقیق خود اعلام کرد که هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار افزونه مخصوص مرورگر و ۳۴ هزار ابزار کاربردی آلوده با قابلیت انتشار آگهی‌های ناخواسته روی مرورگر Chrome موجود است.

گوگل تلاش می‌کند برای جلوگیری از این ناامنی‌ها، امکان نصب نرم‌افزارهای آلوده را غیرممکن کند.
سیاست گوگل تاکنون بر این اساس بود که نرم‌افزارها و افزونه‌های آلوده حذف شوند.
 
کد مطلب: 35915
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام