۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹

تبدیل انگشت به ابزار کنترل رایانه و گوشی با برچسب ناخن

ایتنا- با کمک بر چسب جدید می‌توان از انگشت برای کنترل رایانه و گوشی استفاده کرد.
تبدیل انگشت به ابزار کنترل رایانه و گوشی با برچسب ناخن


به تازگی برچسبی کوچک طراحی شده که با چسباندن آن بر روی ناخن می‌توان از انگشت برای کنترل رایانه و گوشی اشاره کرد و ابزاری همچون موشواره را کنار گذاشت.


به گزارش ایتنا از فارس، این برچسب که NailO نام دارد، در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه MIT طراحی شده و با استفاده از آن می‌توان دستورات را با حرکت انگشت برای وسایل الکترونیک مختلف ارسال کرد.

این شیوه به خصوص در شرایطی مانند برگزاری جلسات کاری که استفاده از گوشی و تبلت غیرمؤدبانه و نامناسب است به کمک افراد می‌آید.

این برچسب نازک دارای سخت‌افزار پیشرفته‌ای است که در چند لایه بر روی آن نصب شده و از قابلیت ارسال بی‌سیم داده‌ها به رایانه‌های شخصی، مویابل و تبلت از طریق بلوتوث برخوردار است.

حسگرهای خازنی، یک باتری و سه تراشه جداگانه شامل یک میکرکنترلر، یک تراشه رادیویی بلوتوث و یک تراشه حسگر ویژه اجزای اصلی این برچسب را تشکیل می‌دهند.

قرار است در نسخه تجاری این محصول ظاهر آن به گونه‌ای طراحی شود که افراد به عنوان وسیله‌ای تزئینی هم از برچسب مذکور استفاده کنند.

قرار است از دستاورد مذکور در کنفرانس CHI 2015 که با موضوع تعامل انسان و رایانه در سئول برگزار می‌شود رونمایی شود. دقت این ابزار در ارسال فرامین تا ۹۲ درصد برآورد شده است.
کد مطلب: 35589
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام