۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۴

بازار ۲۷۰ میلیارد دلاری خدمات ابری در سال ۲۰۲۰

ایتنا - بازار جهانی خدمات پردازش ابری بین سال‌های 2015 تا 2020 میلادی میانگین رشد ثابت سالانه 30 درصدی را تجربه می‌کند.
بازار ۲۷۰ میلیارد دلاری خدمات ابری در سال ۲۰۲۰


سازمان‌های جهان ارزش واقعی خدمات پردازش ابری را شناخته‌اند و بر این اساس پیش‌بینی شده است ارزش بازار جهانی این خدمات تا چند سال آینده به ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از 247Wallst، مرکز تحقیقاتی Market Research Media در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد بازار جهانی خدمات پردازش ابری بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ میلادی میانگین رشد ثابت سالانه ۳۰ درصدی را تجربه کند.

بر این اساس پیش‌بینی شده است در سال ۲۰۲۰ میلادی ارزش بازار جهانی خدمات، فناوری‌ها و محصولات پردازش ابری به بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار برسد.

در این بازار نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS)، پلتفورم‌های-به‌عنوان-خدمات(PaaS) و زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات(IaaS) بیشترین فروش را خواهند داشت.

در حالی که این روزها شرکت‌های مختلف خدمات پردازش ابری را ارائه می‌دهند، هزینه استفاده از این قبیل محصولات رکن اساسی را در اختیار دارد و به عبارت دیگر، سازمان‌ها و کسب و کارها به دنبال آن هستند تا خدمات ابری را با قیمت پایین‌تر مورد استفاده قرار دهند.

 

شرکت آمازون طی چند ماه گذشته هزینه اشتراک در خدمات پردازش ابری خود را کاهش داد و به دنبال آن گوگل و مایکروسافت نیز خدمات ابری خود را ارزان کردند.

شرکت آمازون در هسته مرکزی کسب و کار خود سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند و همین مسئله باعث شده است تا «جف بیزاس» مدیرعامل آمازون را یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه خدمات ابری بدانند.

اما «ساتیا نادلا» مدیرعامل مایکروسافت که پیش‌تر مدیریت مرکز خدمات ابری این شرکت را برعهده داشت، در این عرصه بزرگ‌ترین رقیب محسوب می‌شود و سیاست‌های اصلی خود را توسعه این قبیل محصولات در نظر گرفته است که البته به صورت همزمان گوگل نیز خدمات گسترده‌ای در اختیار کاربران می‌گذارد.
 
کد مطلب: 35081
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام