۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰

سیاستهای حمایتی از کسب وکارهای نوپا در فضای مجازی تدوین شد

ایتنا- سیاست‌های حمایتی از فعالیت کسب و کارهای نوپا در مرکز ملی فضای مجازی، تدوین شد.
سیاستهای حمایتی از کسب وکارهای نوپا در فضای مجازی تدوین شد



به گزارش ایتنا از مهر، شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاست‌های حمایت از کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) و فرصت‌های این شرکت‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.


در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه از سوي معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبي در خصوص روند ايجاد و شكل گيري اين تشكل‌ها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.

در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شكل گيري اينگونه از فعالیت‌ها و تأثيرات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و امنيتي اين کسب وکارها در ایران را با بر شمردن نمونه‌های موفق آن ترسیم کرد.

در ادامه اعضای جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص فرصت‌ها و تهدیدات این فعالیت‌ها بیان داشته و تاکید کردند: در فازنخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزش‌های تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راه اندازی این شرکت‌ها باید انجام شود.

همچنین در توصیه‌های سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکت‌های نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاوره‌ای و توسعه شرکت‌های دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.

کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ‌ها سازمان‌هائي موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذيري یک مدل کسب و کار و يا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمده‌اند و معمولاً سير تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین ۶ تا ۷ سال به طول می‌انجامد.
کد مطلب: 34621
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام