۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰

نیمی از عرب‌های دنیا مشترک تلفن‌همراه شدند

ایتنا - هم‌اکنون گفته می‌شود ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا 53 درصد است.
نیمی از عرب‌های دنیا مشترک تلفن‌همراه شدند


بیش از نیمی از ساکنان کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مشترک تلفن همراه هستند و از خدمات این شبکه بهره می‌برند.


به گزارش ایتنا از رایورز، از آنجا که بخش اعظم عرب‌های جهان در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا متمرکز شده‌اند، دسترسی نیمی از آنها به خدمات تلفن همراه رکورد قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز GSMA،‌ تا پایان سال ۲۰۱۳ میلادی تعداد مشترکان تلفن‌همراه در این منطقه از ۱۹۵ میلیون نفر هم فراتر رفت و هم‌اکنون گفته می‌شود ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا ۵۳ درصد است.

به عبارت دیگر، بیش از نیمی از تمام کسانی که در کشورهای عربی این دو منطقه زندگی می‌کنند تلفن همراه دارند و پیش‌بینی شده است که تعداد آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد.

 

همچنین گفته شده است که دو منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در حالت کلی ۴۰۴ میلیون مشترک تلفن همراه را در خود جا داده‌اند.

"آنه بووروت"(Anne Bouverot) مدیرکل مرکز GSMA در این خصوص گفت: «تلفن همراه در دنیای عرب به میزان قابل ملاحظه رشد کرده است و طی ۵ سال گذشته شاهد رشد چند برابری مشترکان آن بوده‌ایم. این اتفاق اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوان بر منطقه گذاشته است.»

لازم به ذکر است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تعداد مشترکان تلفن‌همراه در ۱۹ کشور عربی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان گفته شد ضریب نفوذ تلفن همراه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، کویت و امارات بیش از ۷۵ درصد است.

 
 
کد مطلب: 32847
نام شما
آدرس ايميل شما


farhad
feedback
United States
بعد میگن چرا عربا سیساله از ما جلو افتادن .........
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام