۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
نتایج یک بررسی نشان داد

انگلیسی‌ها گوشی را به خواب ترجیح می‌دهند

ایتنا- این انگلیسی‌های مغرور، علاقه زیادی به تلفن‌‌های هوشمند خود دارند و حتی از زمان خواب خودشان هم کم می‌کنند!
انگلیسی‌ها گوشی را به خواب ترجیح می‌دهند


روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی به علاقه شدید مردم انگلیس به دستگاههای الکترونیکی هوشمند اشاره کرد و نوشت: مردم انگلیس بیشتر از زمانی که به خواب اختصاص می‌دهند به نمایشگر گوشیهای هوشمند خود خیره می‌شوند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، گزارش سالانه دیدبان صنعتی انگلیس (آفکام) درباره عادات ارتباطی مردم انگلیس حاکی از این است که مردم این کشور در یک شبانه روز بیشتر از زمان خواب وقت خود را صرف دستگاه‌های هوشمند می‌کنند.

موسسه آفکام تصویری از کشوری را ترسیم کرده که مردم آن به طریقه‌های مختلف مشغول رسانه هستند اما بیش از هر چیز به دستگاههای دیجیتال نظیر گوشیهای هوشمند و تبلت‌ها علاقه نشان می دهند.

این موسسه اعلام کرد که متوسط تماشای تلویزیون در انگلیس برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ به کمتر از چهار ساعت در روز رسیده است. اما در عوض نسل جدید انگلیس به ندرت از یک گوشی برای تماس تلفنی استفاده می‌کند و بیشتر با آن پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی بروزرسانی کرده و پیامهای کوتاه خود را بررسی می‌کنند.

افراد بالغ بیشتر از زمانی که صرف خواب می‌کنند را مشغول رسانه یا ارتباطات هستند که به طور متوسط به هشت ساعت و ۴۱ دقیقه در روز می‌رسد.

آفکام همچنین اعلام کرد که مردم در یک لحظه از چند دستگاه استفاده می‌کنند و برای مثال حین تماس تلفنی با یک تبلت به گشت‌زنی دراینترنت می‌پردازند و این به معنای این است که مجموع استفاده از رسانه و ارتباطات در انگلیس در سال ۲۰۱۴ تاکنون به طور متوسط بیش از ۱۱ ساعت در روز بوده است.

این رقم نسبت به ارقام سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از دو ساعت افزایش یافته و نشان دهنده یک افزایش شدید در استفاده از اینترنت هنگام حرکت همزمان با پیشرفت شبکه‌های اطلاعاتی موبایل است.

اد ریچاردز - رییس اجرایی آفکام - گفت: تحقیقات ما نشان میدهد که نسل جدید در حال شکل دادن به عادات ارتباطی خود هستند. راحتی و سهولت استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به ما کمک می‌کند که فعالیت‌های ارتباطی بیشتری را در زندگی‌های خود بگنجانیم.

گروه‌های سنی ۱۶ سال تا ۲۴ سال بیشترین مصرف کنندگان رسانه و ارتباطات هستند و بیش از ۱۴ ساعت در روز به طور همزمان به استفاده از دستگاه‌های مختلف مشغول هستند.

دنیای دیجیتال بین گروههای سنی فاصله انداخته که روز به روز عمیق‌تر می‌شود. تقریبا ۹۰ درصد افراد ۱۶ تا ۲۴ سال یک گوشی هوشمند دارند این درحالی است که تنها ۱۴ درصد افراد بالای ۶۵ سال از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند.

افراد بالغ جوان سه ساعت و ۳۶ دقیقه در روز با گوشی‌ هوشمند خود مشغول هستند که تقریبا سه برابر زمان صرف شده توسط تمام افراد بالغ(یک ساعت و ۲۲ دقیقه) است.

نسل جوان همچنین از گوشی‌های خود به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند: کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال تنها سه درصد زمان خود را صرف تماس‌های صوتی می کنند و تقریبا به طور کامل به ارسال پیام کوتاه و شبکه‌های اجتماعی سرگرم هستند.

آفکام افزود: اطلاعات افراد از دنیای دیجیتال پس از یک سن مشخصی به شدت کاهش پیدا می‌کند.

در این تحقیق تقریبا ۳۰۰۰ فرد بالغ و کودک مورد بررسی قرار گرفته‌اند که اطلاعات افراد شش ساله درباره تکنولوژی با اطلاعات افراد ۴۵ ساله یکسان است و اوج اطلاعات افراد درباره اطلاعات دیجیتال در سن ۱۴ الی ۱۵ سالگی دیده می‌شود.

به رغم محبوبیت گونه‌های مختلف دنیای دیجیتال آفکام متوجه شده که مجموعه‌های کتاب و سی‌دی در خانه افراد انگلیسی به تدریج رو به کاهش است.

حدود ۸۴ درصد افراد بالغ هنوز یک کتابخانه دارند که نسبت به سال ۲۰۰۵ که این رقم ۹۳ درصد بود کاهش یافته درحالیکه ۸۰ درصد افراد سی‌دی‌ های موسیقی خود را نگه داشته اند که باز هم نسبت به سال ۲۰۰۵ که ۹۲ درصد بود کاهش یافته است.

متوسط مجموعه های کتاب‌ با سه جلد کاهش به ۸۶ جلد برای هر فرد رسیده در حالی که متوسط مجموعه های سی‌دی موسیقی نیز با شش حلقه کاهش به ۸۴ سی دی برای هر فرد رسیده است.

فناوری همچنین با شغل افراد در ارتباط است و تغییر می‌کند. از هر ۱۰ کارگر شش نفر در خارج از ساعات کار در حال ارتباطات مرتبط با شغل خود هستند. بیشتر این ارتباطات در قالب ایمیل است. اما تنها ۱۶ درصد معتقدند که فناوری در حال بر هم زدن تعادل زندگی و کار آن‌ها است.

تقریبا یک سوم افرادی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند در ایام تعطیلات تماس‌ها، ایمیل‌ها و یا پیام‌های مرتبط با شغل خود دارند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته‌اند که در حین کار پیام‌های شخصی دریافت و ارسال می‌کنند.

از هر ۱۰ خانوار انگلیسی چهار خانوار دارای تبلت هستند که نسبت به سال گذشته که این رقم ۲۵ درصد بود افزایش نشان می‌دهد و از تبلت به عنوان اصلی ترین وسیله برای کارهای رایانه ای استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط مردم انگلیس روزانه سه ساعت و ۵۲ دقیقه در روز تلویزیون تماشا کردند که نسبت به سال قبل ۹ دقیقه کاهش یافته و برای اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که میزان تماشای تلویزیون در این کشور به زیر چهار ساعت در روز رسیده است.
کد مطلب: 31814
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام