۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۹

چراغ سبز بریتانیا برای تردد خودروهای بدون سرنشین

ایتنا - روزنامه‌های انگلیسی اعلام کردند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت، خودروهای بدون سرنشین از اوایل سال آینده وارد خیابان‌های عمومی این کشور هم می‌شوند.
چراغ سبز بریتانیا برای تردد خودروهای بدون سرنشین


خودروهای بدون راننده و سرنشین سرانجام مجوز تردد در خیابان‌های بریتانیا را دریافت کردند و این طور که اخبار رسیده نشان می‌دهد، قرار است این خودروها از ژانویه آینده وارد خیابان‌های این کشور شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز، خودروهای بدون سرنشین در مرحله نخست اجازه دارند که در خیابان‌های اختصاصی بریتانیا تردد کنند و این در حالی است که گزارش‌های منتشر شده توضیح داده‌اند که دولت بریتانیا می‌کوشد با انجام بررسی‌های لزوم مجوز تردد این خودروها در خیابان‌های عمومی را هم صادر کند.

روزنامه‌های انگلیسی اعلام کردند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های دولت، خودروهای بدون سرنشین از اوایل سال آینده وارد خیابان‌های عمومی این کشور هم می‌شوند.

"وینس کِیبِل"(Vince Cable) وزیر بازرگانی بریتانیا که مدیر پروژه ورود خودروهای بدون سرنشین به این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را برای به‌کار گیری این فناوری انجام خواهد داد.

 

از مدت‌ها قبل اخبار مربوط به خودروهای بدون سرنشین منتشر شد و این روزها شرکت‌های گوگل و نیسان سرمایه‌گذاری فراوانی انجام داده‌اند تا این محصولات را وارد خیابان‌های جهان کنند.

لازم به ذکر است که وزارت حمل‌ونقل بریتانیا(DfT) پیش از این اعلام کرده بود که این خودروها می‌توانند از اواخر سال ۲۰۱۳ وارد خیابان‌های عمومی بریتانیا شوند.
اما به دلیل بروز برخی مشکلات این طرح عملی نشد.

کد مطلب: 31632
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام