۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴

نارضایتی گوگل از شکاف جنسیتی حاکم بر نیروی کار خود

ایتنا- محیط کار شرکت گوگل بیشتر مردانه است تا زنانه!
نارضایتی گوگل از شکاف جنسیتی حاکم بر نیروی کار خود


شرکت گوگل در اقدامی بی‏‌سابقه اطلاعات و داده‌‏هایی را درباره کارکنان خود منتشر کرده است که نشان می‌‏دهد محیط کار این شرکت در استیلای مردان است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت استارت تریبون، گزارش منتشر شده از سوی گوگل نشان می‌‏دهد فقط ۳۰ درصد از نیروی کار این شرکت زن هستند.

این آمار و ارقام همچنین حکایت از آن دارد که نیروی کار گوگل تحت استیلای سفیدپوستان است و نژادهای دیگر نقش چندان پررنگی در آن ندارند، چرا که فقط ۲ درصد از کارکنان آن سیاه‏‌پوست و ۳ درصد نیز از آمریکای لاتین هستند.

این آمار و ارقام از گزارشی استخراج شده است که گوگل آن را برای کمیسیون دفاع از فرصت‏‌های شغلیِ برابر تهیه کرده بود.

دولت آمریکا کارفرمایان بزرگ این کشور را ملزم به تهیه و ارائه این گزارش کرده است، اما به آن‌ها اجازه داده است از انتشار علنی آن خودداری کنند. شرکت فیس‌بوک نیز مدتی پیش اعلام کرده است قصد دارد وضعیت نیروی کار خود را در قالب چنین گزارشی منتشر کند.

اما شرکت‏‌های مایکروسافت، توئی‌تر، اپل و اچ‏پی هنوز به درخواست کسانی که خواستار انتشار علنی چنین گزارشی شده‏اند، واکنشی نشان نداده‏‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد کارکنان شرکت گوگل در ابتدای سال جاری ۴۴ هزار نفر بوده است که از این میان ۳۰ درصد را زنان تشکیل می‌‏دهند.

آمار و ارقامی که گوگل از گروه‌‏های نژادی نیروی کار خود منتشر کرده است نیز مبنتی بر ۲۶هزار و ۶۰۰ نفری است که در داخل آمریکا برای این شرکت کار می‌‏کنند.

لازلو بوک، معاون ارشد شرکت گوگل درباره تنوع حاکم بر نیروی کار این شرکت در وبلاگ خود نوشته است: وقتی صحبت از تنوع نیروی کار به میان می‌‏آید، گوگل هنوز در موقعیت مطلوبی که انتظار داریم، قرار ندارد.

وی اما تاکید کرده است که گوگل تلاش می‌‏کند این تنوع را نه فقط در شعب و ادارات خود، بلکه در کل حوزه فناوری‏‌های آی‌تی افزایش دهد. به گفته بوک، گوگل از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیون دلار به سازمان‏هایی که تلاش می‌‏کنند علوم رایانه را به زنان و دختران آموزش دهند، کمک کرده‌ است.

معاون ارشد گوگل اظهار امیدواری کرده است این به کمک تمهیداتی مثل حمایت از آموزش علوم رایانه به زنان و کمک به دانشگاه‏‌های سیاه‌‏پوستان بتواند در جهت افزایش تنوع جنسیتی و نژادی این حوزه کمک کند.
کد مطلب: 30741
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام