۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲

گوگل ۱۵۹ میلیارد دلار می‌‏ارزد، اپل ۱۴۸ میلیارد دلار

ایتنا- این‌بار گوگل توانست رقیبش، اپل را کنار بزند و عنوان پرطمطراق ارزشمندترین برند جهان را از آن خود کند!
گوگل ۱۵۹ میلیارد دلار می‌‏ارزد، اپل ۱۴۸ میلیارد دلار


برآوردهای موسسه می‌لوارد براون (Millward Brown) نشان می‌‏دهد شرکت گوگل توانسته است عنوان ارزشمند‌ترین برند جهان را از آن خود کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت theinquirer، شرکت می‌لوارد براون که ۹ سال است فهرست ارزشمند‌ترین برندهای دنیا را معرفی می‌‏کند، در گزارش جدید خود عنوان ارزشمند‌ترین برند را به گوگل اختصاص داده است. پیش از این شرکت اپل به مدت سه سال این جایگاه را برای خود حفظ کرده بود، اما امسال گوگل به این جایگاه نائل شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت اپل دومین برند باارزش جهان شناخته شده است. شرکت آی‏بی‏ام نیز جایگاه سوم این فهرست را از آن خود کرده است.

ارزش برند گوگل سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، در حالی که اپل با کاهش ۲۰ درصدی و آی بی‌ام با کاهش ۴ درصدی ارزش برند خود مواجه بوده‏اند. شرکت مایکروسافت نیز به عنوان چهارمین برند باارزش جهان شناخته شده است.

این شرکت در سال گذشته توانسته است ارزش برند خود را ۲۹ درصد افزایش دهد. جایگاه پنجم این برند نیز به شرکت مک‏دونالد تعلق گرفته است که بر خلاف چهار شرکتی که جایگاه‏های اول تا چهارم را از آن خود کرده‏‌اند در حوزه فناوری‏های آی تی فعالیت نمی‌‏کند و در صنعت غذاهای فوری فعال است.

شرکت‏های اِی‏تی‌اند تی (AT&T) و آمازون نیز جز دیگر شرکت‏های حوزه آی تی هستند که نامشان در فهرست ۱۰ برند باارزش جهان به چشم می‌‏خورد.

فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و عرضه عینک هوشمند از جمله مهم‌ترین عواملی است که به رشد ارزش برند شرکت گوگل کمک کرده است. بنا بر گزارش موسسه می‌لوارد برند گوگل در حال حاضر ۱۵۹ میلیارد دلار و اپل ۱۴۸ میلیارد دلار می‌‏ارزد.

ارزش آی‏بی‏ام نیز ۱۰۸ میلیارد دلار برآورد شده است. مایکروسافت نیز ۹۰ میلیارد دلار قیمت‏گذاری شده است.

یکی از مهم‌ترین نکات این گزارش این است که نشان می‌‏دهد ۲۹ درصد شرکت‏هایی که نامشان وارد فهرست صد برند بر‌تر جهان شده است، در حوزه فناوری‏های آی تی فعالیت می‌‏کند.
کد مطلب: 30677
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام